logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۵۷۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

برخورداری ۷۰ نفر از خدمات باشگاه مثبت بهزیستی ابهر

برخورداری-۷۰-نفر-از-خدمات-باشگاه-مثبت-بهزیستی-ابهر
مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: باشگاه مثبت شهرستان زنجان از سال گذشته فعالیت خود را با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی آغاز کرده ودر حال حاضر ۷۰ نفر از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو هدف از ارائه این نوع خدمات را بالا بردن سطح سلامت جسمی افراد مبتلا به اچ آی وی عنوان کرد و افزود: آگاهی بخشی در مورد سلامت جسمی، پایبندی به روش و سبک زندگی صحیح، آزمایش‌‎های دوره ای، مقاومت دارویی که ممکن است اتفاق بیفتد، پرهیز از خود درمانی و ... از جمله خدماتی است که در باشگاه مثبت به گروه‌های هدف ارائه داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های سلامت روان، مشاوره‌های قبل از تشخیص، ارتقای باورهای دینی، چگونگی آشکارسازی وضعیت ابتلا، مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، آزمایش و ترویج رفتارهای بی خطر و کم خطر، مشاوره برای زوج‌های مبتلا و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج دارند و... از دیگر برنامه‌های آموزشی باشگاه مثبت بهزیستی است.

خدابنده‌لو  ارائه خدمات در زمینه‌ی سلامت جسمی، سلامت روح و روان، سلامت جنسی و باروری، ارائه خدمات در زمینه خانواده افراد اچ.آی.وی مثبت و حمایت اقتصادی را از جمله خدمات قابل ارائه در این باشگاه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: تعدادی از این بیماران توسط مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها به باشگاه‌های مثبت ارجاع داده می‌شوند و تعداد دیگری نیز به صورت مستقیم به این مراکز مراجعه کرده و بعد از تشکیل پرونده عضو آن می‌شوند.

وی افزود: یکی از رویکردهای این برنامه این است که افراد مبتلا به اچ آی وی از حقوق اساسی خود آگاه باشند و با رفع انگ و تبعیض، مقدمات بازگشت آنان به اجتماع با رویکرد سلامت مثبت، کرامت و پیشگیری فراهم گردد.

خدابنده لو بیان کرد: باشگاه یاد شده می‌تواند با حمایت از خانواده افراد اچ ای وی مثبت و جلب مشارکت آنان، ‌به این افراد و خانواده‌های آنان کمک‌های بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ]
❤️❤️❤️❤️
فرم ارسال نظر