logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۲۹۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی خدابنده خبر داد:

تحت پوشش بودن بیش از دو هزار نفر از معلولین بهزیستی خدابنده

تحت-پوشش-بودن-بیش-از-دو-هزار-نفر-از-معلولین-بهزیستی-خدابنده
رئیس اداره بهزیستی خدابنده گفت: بیش از دو هزار و300 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش این اداره قرار دارند و صد و بیست نفر نیز در انتظار نوبت پذیرش قرار دارند .

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق،خدابنده لو سرپرست بهزیستی استان زنجان از بهزیستی شهرستان خدابنده بازدید کرد. 

بیشتر بخوانید

وی در بازدید از بهزیستی شهرستان خدابنده پس از دیدار با کارکنان از مراکز اورژانس اجتماعی ،ساختمان در حال تکمیل سالمندان ،بنیاد فرزانگان ومراکز نگهداری توانبخشی پویش ،سامان و نسیم بازدید کرد . 

سرپرست بهزیستی استان زنجان دراین بازدید گفت : بهزیستی جهت نگهدار ی افراد دارای معلولیت ،سالمندان ، بیماران اعصاب و روان و افراد کم توان ذهنی در مراکز شبانه رروزی ماهانه یارانه پرداخت می‌کند . 

وی خاطر نشان کرد: تیم های تخصصی به نحوه ارائه خدمات و هزینه کرد یارانه ها در مراکز نگهداری معلولین نظارت ویژه دارند. 

رحیم گنج خانلو رئیس اداره بهزیستی خدابنده هم که در این بازدید سرپرست اداره کل بهزیستی استان را همراهی می‌کرد گفت: بیش از دو هزار و300 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش این اداره قرار دارند و صد و بیست نفر نیز در انتظار نوبت پذیرش قرار دارند.

وی افزود: این افراد معمولا دارای معلولیت‎های جسمی حرکتی ، کم توانی ذهنی ، بینایی ، شنوایی ، و بیماری‌های مزمن روانی هستند. رئیس اداره بهزیستی خدابنده ادامه داد: از این افراد معلول،صد و 81 نفر دانش آموز و 25نفر دانشجو بوده و مشغول به تحصیل هستند . 

وی افزود: در شهرستان خدابنده سه مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین فعالیت می‌کند و این مراکز شامل سامان مخصوص معلولین مرد، پویش برای دختران بزرگ سال و زنان و نسیم برای نگهداری افراد زیر چهارده سال است.

این مسئول ادامه داد: در این سه مرکز صد و بیست و هشت نفر از افراد دارای معلولیت نگهداری می‌شوند.

وی افزود: بنیاد فرزانگان هم هفتاد نفر از سالمندان را تحت پوشش خود دارد و در طول روز به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد و 200 نفر از سالمندان هم در انتظار نوبت پذیرش قرار گرفته اند و از خدمات این مرکز به صورت متغیر استفاده می‌کنند. 

گنج خانلو در پایان به ساختمان خیرساز مرکز نگهداری سالمندان و معلولین اشاره کرد و گفت : این ساختمان دوهزار و 100 متر زیر بنا دارد و 85درصد از کار‌های ساختمانی آن به اتمام رسیده است و هم اکنون جزء پرژه‌های دولتی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر