logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۵۵۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

40 پرستار زنجانی در آزمون استخدامی جذب می‌شوند

40-پرستار-زنجانی-در-آزمون-استخدامی-جذب-می‌شوند-
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه برای استخدام پرستاران در استان زنجان 100 پست مد نظر بود گفت: 40 پرستار زنجانی در آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

حسین دین‌محمدی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اقدامات استخدام پرستاران در استان زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حدود ۱۵۰ مجوز جذب و استخدام پرستار را در اختیار داشت اما تنها ۴۰ پرستار در آزمون استخدامی شرکت کردند و همه در آزمون مربوطه جذب شدند.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: در این آزمون با اینکه ۱۰۰ پست مورد استخدام وجود داشت و افراد دارای توانایی و دانش لازم جذب خواهند شد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: به منظور تامین نیروهای واجد شرایط در امر استخدام تمام اقدامات در علوم پزشکی استان زنجان انجام شده است.

دین محمدی افزود: درخصوص تعداد خانه‌های بهداشت که از محل ارزش افزوده احداث گردیده‌اند باید در نظر داشت که  از ابتدای سال تاکنون 2 خانه بهداشت در زنجان افتتاح شده که بخشی از هزینه احداث و تجهیز این واحدها از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

وی اضافه کرد: احداث خانه‌های بهداشت کمکی برای رسیدگی به مشکلات مردم در زمینه درمان و خدمات لازم است.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: شبكه‌ بهداشتي‌ درماني‌ كشور از سال‌ 1364 باهدف‌ تضمين‌ عادلانه‌ دسترسي‌ كليه‌ آحاد جامعه‌ به‌ مراقبت‌های اوليه‌بهداشتي‌، بااولويت‌ مناطق‌ روستائي‌ و محروم‌، بتدريج‌ دركشور مستقرشده‌ است‌. اين‌ شبكه‌ مناطق‌ روستائي‌ و شهري‌ ، هر دو، راشامل‌ مي‌‌شود.

دین محمدی افزود: با توجه با اینکه کوچکترین واحد مستقل در نظام بهداشتی درمانی کشور شهرستان است به همین دلیل، تدوین مجموعه‌ای که بتواند به اجرا و استقرار نظام در شهرستان کمک کند مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: خانه‌ بهداشت‌ محيطي‌ترين‌ واحد ارائه‌ خدمت‌ در نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشوراست. هر خانه بهداشت بسته به شرایط جغرافیایی، به ویژه امکانات ارتباطی و جمعیت یک یا چند روستا را در پوشش خدمات خود دارد و بطور متوسط‌ هر5 خانه‌ بهداشت‌ تحت‌ پوشش‌ ونظارت‌ يك‌ مركز بهداشتی‌ درمانی‌ روستائي‌قرارمی‌گیرد و فاصله خانه بهداشت از مرکز بهداشتی درمانی باید حداکثر 40 کیلومتر باشد و مرکز بهداشتی درمانی در مسیر حرکت طبیعی مردم قرار داشته باشد.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر