logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۵۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

تولید ۴۱۶ تن قارچ در شهرستان ابهر

تولید-۴۱۶-تن-قارچ-در-شهرستان-ابهر
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر گفت: ۴۱۶.۵ تن قارچ خوراکی در شهرستان ابهر در ۱۰ ماهه سال‌جاری تولید شده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه میزان تولید قارچ در کشور ۱۷۵ هزار تن و میزان تولید قارچ در شهرستان ابهر حدود ۵۰۰ تن است، گفت: این میزان قارچ در ۲ واحد صنعتی فعال و ۴ واحد کوچک و خانگی که در امر تولید پرورش قارچ خوراکی فعالیت می‌کنند، تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از این مقدار ۴۰۰ تن در واحدهای صنعتی و مقدار ۱۰۰ تن در واحدهای کوچک و خانگی در سطح شهرستان‌ ابهر تولید می‌شود، افزود: بیشترین فراوانی مربوط به شهر ابهر است.

مولایی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد تولید قارچ شهرستان در واحدهای صنعتی و ۲۰ درصد در واحدهای کوچک تولید می‌شود که سهم بسزایی در تأمین پروتئین شهرستان ایفا می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه تعداد ۵۰ نفر به‌طور مستقیم در امر تولید قارچ در شهرستان ابهر فعالیت می‌کنند، گفت: شهرستان ابهر رتبه اول تولید قارچ در استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول به مشکلات و چالش‌های توسعه قارچ در شهرستان اشاره و تصریح کرد: عدم پرداخت تسهیلات کم‌بهره، عدم پوشش بیمه محصول قارچ و خود تولیدکننده، عدم وجود کارخانه کمپوست قارچ در سطح شهرستان، قیمت بالای تولید و حمل و نقل کمپوست، کیفیت پایین کمپوست، پائین بودن اطلاعات فنی اکثر تولیدکنندگان قارچ در واحدهای کوچک، بالابودن هزینه‌های اخذ پروانه و تمدید آن و بالا بودن قیمت تعرفه گاز و برق مصرفی از جمله چالش‌ها و مشکلات این بخش است که تلاش می‌کنیم تا نسبت به مرتفع شدن آنها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر