logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۵۲۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس تامین اجتماعی خدابنده:

13هزار نفر از جمعیت خدابنده تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

13هزار-نفر-از-جمعیت-خدابنده-تحت-پوشش-تامین-اجتماعی-هستند
رئیس تامین اجتماعی خدابنده گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی خدابنده حدود ۱۳ هزار نفر است و ۲۰ هزار نفر بیمه شدگان تبعی را تحت پوشش داریم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، رضا نصیری رئیس تامین اجتماعی شهرستان خدابنده اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای ارائه خدمات فراگیر جامعه تلاش دارد چتر بیمه‌ای خود را در شاخه‌های بیمه‌ای و درمانی توسعه دهد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این سازمان با چهار هدف تامین معیشت بیمه شدگان در هنگام کاهش یا قطع درآمد، کاهش فقر و ارتقا سطح بهداشت و سلامت جامعه، ایجاد آرامش خاطر نیروی کار و صاحبان سرمایه و افزایش کارآمدی اقتصادی کشور و ایفای نقش در نظام باز توزیع درآمدها در جهت برقراری عدالت اجتماعی، به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور به شمار می‌آید.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان خدابنده  ادامه داد:در جهت تحقق پوشش بیمه‌ای فراگیر در سطح شهرستان، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، تامین معیشت خانوار در دوران بازنشستگی، سالمندی، این شعبه نیز نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی (بیمه زنان خانه‌دار و دختران، دانشجویان، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری) اقدام می‌کند.

نصیری افزود: تامین اجتماعی خدابنده،بین شعب تامین در تیپ ۳ کشوری قرار گرفته است و با ۱۳ پرسنل مشغول ارائه خدمات است و تکریم مراجعین، بیمه شدگان و مستمری بگیران از اولویت کاری و خدماتی این اداره است.

وی گفت: در راستای سهولت خدمت رسانی و تکریم مراجعین اکثر خدمات، به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و جامعه هدف سازمان در هر زمان و در هر مکانی که مورد نیاز باشد می‌توانند از خدمات سازمان استفاده کنند.

رئیس تامین اجتماعی خدابنده عنوان کرد: در خواست‌های مربوط به خدمات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد بیکاری، کمک هزینه بارداری، اروتر و پروتز، هدیه ازدواج، کمک هزینه مراسم ترحیم و... و خدمات بلند مدت شامل مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان و مستمری از کار افتادگی و خدمات کارفرمایان و واگذارندگان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin قابل دسترسی است.

نصیری در جهت حمایت از تولید و رفع موانع آن، درباره طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال مهار تورم رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری و به منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی،معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری اجرا شد.

وی هم چنین در خصوص اقدامات در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج به صورت بلاعوض به بیمه شدگان سازمان که دارای ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، به مبلغ یک ماه دستمزد بیمه شدگان انجام می‌شود.

نصیری ادامه داد: افزایش مرخصی زایمان کارکنان زن و بیمه شدگان زن از ۶ماه به مدت ۹ماه و پرداخت غرامت دستمزد به آنان در طول ایام استراحت به مدت ۹ ماه و احتساب ایام مذکور به عنوان سابقه بازنشستگی از دیگر خدمات این اداره است.

وی اضافه کرد: پرداخت غرامت دستمزد استراحت زایمان های دوقلو و بیشتر به مدت ۱۲ ماه و احتساب دوره مذکور به عنوان سابقه بازنشستگی، ادامه پرداخت مستمری بانوانی که شوهرانشان فوت کرده و ازدواج مجدد کرده‌اند از جمله خدمات است.

نصیری تصریح کرد: حذف محدودیت ارائه خدمات سازمان به فرزندان تحت پوشش که قبلا ۳ فرزند بوده و در حال حاضر محدودیت مورد نظر حذف شده است، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد تا ۳ فرزند برای بازنشستگان و مستمری بگیران و افزایش مبلغ مذکور در سال جاری، افزایش مبلغ ۲ برابری هزینه عائله‌مندی برای مستمری بگیران سازمان، تسهیل بازنشستگی زنان شاغل در مشاغل کارگری (با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه) نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی خدابنده حدود ۱۳ هزار نفر است و ۲۰ هزار نفر بیمه شدگان تبعی را تحت پوشش داریم گفت: 2 هزار و 100 پرونده مستمری بگیر و ۱۲۰ پرونده بیمه بیکاری تامین اجتماعی در شعبه خدابنده وجود دارد که جامعه خدوم کارگری شاغل در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی و هم چنین بازنشستگان و مستمری بگیران به همراه اعضای خانواده ایشان، ترکیب اصلی این جمعیت بزرگ را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر