logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۵۱۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهدای اطلاعات نابغه جنگ بودند

شهدای-اطلاعات-نابغه-جنگ-بودند
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه شهدای در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم گفت: شهدای اطلاعات نابغه جنگ و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران بودند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در مجموعه‌های نیروهای مصلح به جهت اینکه عمدتا اقدامات مربوطه درباره اطلاعاتی و عملیات است و با توجه به اطلاعات مربوطه عملیات صورت می‌گرفت گفت: سربازان اطلاعات سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند که در راه پیروزی انقلاب نقش اساسی ایفا کردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس افرادی که در اطلاعات مشغول به فعالیت بودند مناطقی که افرادهیچ گونه شناختی نسبت به آنجا نداشتند مجموعه اطلاعات شناسایی کرده و وارد صحنه می‌شدند تا داده‌های کلی نسبت به منطقه مورد نظر داشته باشند.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان عنوان کرد: مجموعه اطلاعات وظیفه سنگین و خطرناکی بر دوش دارند از جمله کارهای و اقدامات این نیروها شناسایی و دادن اطلاعات مورد نظر درباره مناطق مین‌گذاری شده بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی ابراز کرد: در هشت سال دفاع مقدس مجموعه افراد اطلاعاتی به سختی نقشه مناطق را آماده کرده و معبرهای لازم را ایجاد می‌کردند تا در موارد ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: اگر عملیات‌های اجرا شده توسط مجموعه اطلاعات در دوران هشت سال دفاع مقدس موفقیت آمیز بوده است نتیجه تلاش‌های شبانه روزی نیروهای مخلص مجموعه اطلاعات است.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تاکید کرد: مجموعه اطلاعات در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرد شهدایی که جزو شهدای گمنام هستند و خالصانه در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی پا به عرصه جهاد گذاشتند و با نثار جان خود پیروز میدان بودند.

حجت‌الاسلام بیگدلی تاکید کرد: آنها بستر و زمینه را برای رزمندگان پیاده، زره‌ای، هوایی،  زمینی و دریایی به بهترین وجه عمل می‌کنند تا پیروزی برای رزمندگان حاصل شود.

وی تاکید کرد: شهدای عملیات نیز از شهدای مظلوم دفاع مقدس هستند آنها گهگاهی حاضر بودند در شرایط خطرناک و صعب العبور قرار پیرند تا رزمندگان بتوانند بدون مانع وارد عملیات شوند و به پیروزی‌های چشمگیر برسند.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: از جمله شهدا و فرمانده اطلاعات در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌توان به شهید غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری اشاره کرد که سالروز شهادت این شهید بزرگوار به نام روز اطلاعات نامگذاری شده است.

وی ابراز کرد: این شهید بزرگوار نابغه جنگ و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران بودند و هنگامی که دشمن بعثی از عراق حریم وطن را شکست و به دنبال دست درازی به خاک، جان و مال این سرزمین بودند شهید حسن باقری جبهه فرهنگی و سیاسی را رها کرده و جهاد در راه خدا را انتخاب نمود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: وی با استعداد و نبوغی که از خود نشان داد در زمره فرماندهان سپاه قرار گرفت و سرانجام در حالی که به عنوان جانشین فرماندهی نیرو زمینی سپاه در حین یک عملیات اکتشافی و اطلاعاتی در سن 27 سالگی در تاریخ 9 بهمن 1361 به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر