logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۵۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

بهترین راهکار برای ترسیب کربن، درخت کاری است

بهترین-راهکار-برای-ترسیب-کربن،-درخت-کاری-است
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بهترین و ارزان ترین راهکار برای ترسیب کربن، درخت کاری است و درخت کاری تا حد قابل توجهی مشکلات موجود را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، سید حسن حسینی در جلسه هم اندیشی با شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان زنجان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار داشت: در مجموعه منابع طبیعی وظیفه اصلی ما حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی است و در مراحل بعدی توسعه منابع را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان این طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مقوله حفظ و توسعه منابع طبیعی موثر است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از پوشش گیاهی و درختان در جهان از بین رفته‌اند و این مسئله خود را با آلودگی‌های محیطی، ریزگردها، سیل، زلزله و... به بشر نشان داده است.

حسینی با بیان اینکه نتیجه مطالعات در این زمینه به راهکار کاشت درخت منتهی شد و سهم ایران از این اقدام کاشت یک میلیارد درخت است، تشریح کرد: بشر باید دست‌اندازی‌های خود به طبیعت را با کاشت درخت جبران کند و این تنش با عنوان توسعه جنگل در جهان مطرح است.

وی افزود: بهترین و ارزان ترین راهکار برای ترسیب کربن درخت کاری است. درخت کاری تا حد قابل توجهی مشکلات موجود را کاهش می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه همه ما موظف به حفظ و نگهداری منابع طبیعی هستیم، تصریح کرد: کاشت درخت در سه فاز تولید نهال، کاشت و نگهداری انجام می‌شود و هر مرحله برای رشد درخت مهم و ضروری است و باید به طور صحیح و دقیق انجام شود.

وی اضافه کرد: تبیین و فرهنگ‌سازی این مسئله نیازمند همکاری برخی نهادها و روحانیت است. اداره منابع طبیعی برای پیشبرد اهداف خود و تبلیغ و ترویج نیازمند هم افزایی است.

حسینی خاطرنشان کرد: برای کاشت درخت تا حد امکان تمام استانداردها رعایت شده است و کاشت درخت با توجه به شرایط کم آبی و اقلیم صورت می‌گیرد و در خصوص نوع کاشت و محل کاشت مطالعات و اقدامات بسیاری انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر