logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۴۸۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
تا انتخابات همراه با خبرنگاران ۵؛

اهمیت دوران انتخابات بعد از برگزاری، کمتر از قبل آن نیست

اهمیت-دوران-انتخابات-بعد-از-برگزاری،-کمتر-از-قبل-آن-نیست
خبرنگار زنجانی با بیان اینکه اهمیت ویژه‌ انتخابات، بعد از برگزاری آن نیز کمتر از قبل انتخابات نیست و باید حفظ شود، گفت: همانگونه که قبل از انتخابات از مردم می‌خواهند که حضور پرشور داشته باشند بعد از انتخابات نیز نمایندگان منتخب را باید ملزم به انجام تکالیف خود در برابر مردم نمایند.

فوزیه مهدیون در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: قبل از هر انتخاباتی بارها و بارها شنیده‌ایم که بنا به شرایط آن برهه، انتخابات پیش رو از حساسیت خاصی برخوردار است که البته شکی در آن نیست و انتخابات مختلفی که در هر کشور انجام می‌گیرد، قطعا از اهمیت ویژه برخوردار است اما به نظر می‌رسد، اهمیت ویژه‌ انتخابات، بعد از برگزاری آن نیز کمتر از قبل انتخابات نیست و باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همانگونه که قبل از انتخابات از مردم می‌خواهند که حضور پرشور داشته باشند بعد از انتخابات نیز نمایندگان منتخب را باید ملزم به انجام تکالیف خود در برابر مردم نمایند و اینگونه نشود که نمایندگان مردم در مجلس ۴ سال راحت باشند و درست در بحبوحه انتخابات بعدی دوباره دست به دامن مردم شوند، که این برای مردم نوعی توهین و غیر قابل تحمل است اگرچه مردم همیشه نجابت به خرج داده و در مواقع نیاز با حضور خود در عرصه‌های مختلف و حساس انسجام خود را بارها و بارها ثابت کرده‌اند از این رو نمایندگان نیز باید تکانی به خود بدهند تا یک از هزارم محبت‌های مردم به خود را جبران کنند.

خبرنگار زنجانی با اشاره به اینکه نمایندگان نباید فراموش کنند که تا چند سال پیش واژه انتخابات ناخودآگاه جملات و عبارات دلچسب و خوشایندی را در ذهن تداعی می‌کرد، گفت: عباراتی مثل امید به گره گشایی، سازندگی و توسعه و پیشرفت نسبت به گذشته، از جمله آنها بود که اگر محقق می‌شد زندگی مطلوب را برای مردم رقم می‌زد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اما، این واژه‌ها و عبارات دلچسب و شیرین متاسفانه جای خود را به واژه‌های تلخ ناامیدی، ناکارآمدی دل زدگی و امثال آن داده است که نتیجه عملکرد نامطلوب برخی از نمایندگان به ظاهر نماینده و دلسوز مردم است. اگرچه شخصاً منکر اقدامات موثر برخی نمایندگان آن هم در سطح کلان ( و نه حوزه‌های انتخابیه آنها ) نیستم، اما باید به صراحت عرض کنم که متاسفانه اعتبار و ارزشی که جایگاه یک نماینده مجلس در سال‌های اول انقلاب اسلامی داشت دیگر آنگونه که باید، ندارد و علت آن به عملکرد نامطلوب برخی از نمایندگان برمی‌گردد، چرا که تفاوت نماینده قبل از انتخابات با نماینده بعد از انتخابات از زمین تا آسمان است.

نمایندگان بعد ازانتخابات به وعده خود عمل نمی‌کنند

مهدیون با بیان اینکه نامزدهایی که قبل از انتخابات به هر روستای دور افتاده‌ای سر می‌زنند با بوسیدن دست پیرمرد ۸۰ ساله خود را خاک پای محرومان معرفی کرده و با سخنرانی‌هایشان گرد و خاکی می‌کنند که آن سرش ناپیداست و به اصطلاح تنور انتخابات را داغ می‌کنند، خاطر نشان کرد: پس از انتخابات و در عمل آنگونه که باید به گفته‌هایشان عمل نکرده و یا توانایی عمل به آن را ندارند چرا که بدون توجه به توانمندی‌های خود، تنها بر طبل انتخابات کوبیده و رای جمع کرده‌اند.

این خبرنگار زنجانی با اشاره به اینکه مردم از نمایندگان منتخب خود در مجلس انتظارات نامعقول یا خارج از حد توان آنها ندارند، تصریح کرد: بلکه می‌خواهند نمایندگان قبل از انتخابات، یا حرف نزنند یا به حرفی که می‌زنند عمل کنند نه اینکه وعده‌های توخالی بدهند که بعداً نتوانند از زیر بارش بلند شوند.

وی تصریح کرد: خواسته مردم این است که بعد از انتخابات مردم را فراموش نکنند و در قانونگذاری‌هایی که در مجلس انجام می‌گیرد، علاوه بر منفعت و مصلحت ملی، مصلحت مردم را هم مدنظر قرار دهند و فراموش نکنند که مردم سرمایه‌های اصلی هر کشور هستند.

 مهدیون با بیان اینکه معیشت و رفاه مردم را هم جزء خواسته‌ و آرمان‌های خود قرار دهند همانگونه که برای رفاه خانواده خود تلاش می‌کنند، گفت: آن‌ها اگر می‌توانند بزرگواری کرده و دایره نگاه خود را از محیط پیرامونی خانوادگی و افراد سببی و نسبی به دایره همه مردم گسترش داده و مردم را هم در...شرکت دهند.

مهدیون در پاسخ به سوالی دیگر گفت: شکی نیست که مردم در انتخابات پیش رو حضور خواهند داشت اما نباید این را هم فراموش کنیم که انتخابات پیش رو، ممکن است دستمایه وضعیت فعلی اقتصادی و معیشتی مردم باشد چرا که وقتی هیچ حرکت و پویایی از نمایندگان خود در راستای وضع قوانین و نیز اقدام و عملی که منجر به بهبود وضعیت آنها در ابعاد مختلف باشد را نمی‌بینند‌، ناخودآگاه دلسرد شده و شرکت در انتخاب نمایندگان برای حضور در مجلس را بیهوده می‌پندارند که مسئولیت تبعات آن به نمایندگان و مسئولان ذیربط برمی‌گردد.

مردم بهترین قاضی برای عملکرد نمایندگان هستند

این فعال حوزه رسانه در پاسخ به سوالی دیگر، با اشاره به اینکه خود مردم بهترین قاضی برای عملکرد نماینده‌های فعلی خود هستند، گفت: بدون تعارف، بر همگان واضح است که نظرسنجی‌های دقیق و واقعی از خود مردم، می‌تواند میزان رضایتمندی آنها را از عملکرد نمایندگان فعلی مجلس در هر حوزه انتخابیه به خوبی نشان دهد و نیاز نیست یک مسئول پشت تریبون رسمی عملکرد آنها را مثبت جلوه دهد یا به واسطه من خبرنگار بر آتش تنور عملکرد نمایندگان دمیده و یا خاموش شود.

وی افزود: با وجود اینکه رهبری بارها در تاکیدات خود اشاره فرمودند که مسئولان و نمایندگان خادم ملت هستند و در خدمتگزاری به آنها نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنند، اما آنچه که بر همگان مسلم است این است که، متاسفانه نمایندگان فعلی نتوانستند آنگونه که شایسته مردم است، در خدمت به آنها موفق عمل کنند از این رو ضروری است در عملکرد و اقدامات خود تجدید نظر کنند. نمایندگان مردم باید به این مهم توجه داشته باشند که با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی مردم دیگر وقت و حوصله آزمون و خطا از سوی نمایندگان و مسئولان را ندارند.

اشتغال، مسکن و ازدواج مهم‌ترین دغدغه کنونی مردم است

مهدیون با بیان اینکه اگر چه همگان کم و بیش بر نیاز استان واقف هستند اما در حالت کلی اگر بخواهیم به اهم نیاز استان جهت اطلاع نمایندگان محترم مجلس فعلی و نیز مجلس آتی اشاره کنیم، گفت: اشتغال، مسکن و ازدواج بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که البته مهار تورم افسارگسیخته که هر روز تند‌تر از قبل می‌تازد، در مرتفع نمودن موانع این سه مقوله مهم و اساسی به عنوان حقوق اولیه هر انسان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اشتغال مسکن و ازدواج که باشد منافع بسیاری را در پی خواهد داشت و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تنها بخشی از آن است.

خبرنگار زنجانی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که کشور ما ظرفیت‌های طبیعی بسیاری دارد که در استان‌های مختلف به شکل‌های گوناگون وجود دارد که مسئولان و نمایندگان مردم در هراستان باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان، در راستای رفاه مردم که ولی نعمت آنها هستند از آن ثروت‌های خدادادی بهره گیرند.

زهرا بیات

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : کاظم مهدیون ] [ ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ]
شیر مادر و نان پدر حلالت باشه خانم مهدیون
فرم ارسال نظر