logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۴۷۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

۱۵ درصد گلخانه‌های شهرستان طارم کد کیو آر گرفتند

۱۵-درصد-گلخانه‌های-شهرستان-طارم-کد-کیو-آر-گرفتند
مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه اخذ شناسه کیو.آر با هدف ارتقای کیفیت محصول نهایی و عمل به تکالیف قانونی موجود لازم و ضروری است گفت: ۱۵ درصد گلخانه‌های شهرستان طارم کد کیو آر؛ را دریافت کرده‌اند.

سیروس پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه شهرستان طارم یکی از عمده‌ترین تولیدکننده‌های محصولات کشاورزی در استان است، اظهار داشت: علاوه بر اینکه محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود، فعالان عرصه کشاورزی در تولید محصولات گلخانه‌ای نیز در تلاش هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در شهرستان طارم ۱۷ واحد گلخانه فعال وجود دارد، بیان کرد: سالانه در حدود ۱۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در این گلخانه‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه اخذ شناسه کیو.آر با هدف ارتقای کیفیت محصول نهایی و عمل به تکالیف قانونی موجود برای حفظ سلامت غذایی آحاد جامعه و تامین اطمینان خاطر مصرف کنندگان در تغذیه سالم محصولات کشاورزی لازم و ضروری است گفت: ۱۵ درصد گلخانه‌های شهرستان طارم کد کیو آر؛ را دریافت کرده‌اند.

بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، از اول ماه آبان، عرضه محصولات گلخانه‌ای و زراعی شامل فلفل دلمه‌ای، بادمجان، خیار و گوجه فرنگی به بازارهای داخلی و خارجی تنها با داشتن شناسه کیو.آر ثبت شده در سامانه سماک امکانپذیر خواهد بود.

محصولات باغی سیب درختی، انگور، نخلیات و کیوی و سایر محصولات نیز از جمله محصولات مشمول شناسه کی.آر است و عرضه این محصولات نیز تا پایان سال زراعی جاری تنها با شناسه کیو.آر ثبت شده در سامانه سماک مقدور خواهد بود.

بعد از تاریخ‌های ذکر شده، صادرات این محصولات تنها با داشتن شناسه کیو.آر امکانپذیر خواهد بود و به همین علت ضروری است که کلیه گلخانه‌‎داران، زارعان و باغداران نسبت به دریافت این کد از طریق سامانه سماک و سانکا اقدام کنند تا در زمان برداشت و عرضه محصول، با مشکل رو به رو نشده و به سهولت کد دریافتی را روی محصول تولیدی خود الصاق کنند.

پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت غذائی در زنجیره تولید محصولات کشاورزی با منشاء گیاهی و در تداوم آن ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی از طریق شناسه‌دار کردن این محصولات محقق می شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر