logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۷۳۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بانوی کار‌آفرین ماهنشانی در گفتگو با موج‌رسا:

تسهیلات بسیج سازندگی آغازگر اشتغال‌آفرینی‌ام در ماهنشان شد

-تسهیلات-بسیج-سازندگی-آغازگر-اشتغال‌آفرینی‌ام-در-ماهنشان-شد
بانوی کار‌آفرین ماهنشانی با بیان اینکه دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی آغازگر اشتغال‌آفرینی در شهرستان محل زندگی‌ام شد گفت: علاوه بر ارائه و تولید محصولات متنوع زمینه فروش محصولات تولید شده همشهریان را نیز فراهم کردم.

کلثوم رستمی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: اولین بار به حرم شاهچراغ رفتم و در مسیر میوه‌های خشک را دیدم و چون شهرستان ماهنشان مملو از میوه‌های رنگارنگ بود تلنگری بر من شد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: آگاهی یافتم که بسیج سازندگی جهت حمایت از اشتغال‌آفرینی و خود اشتغالی وام‌های با بهره پایین ارائه می‌کرد، زمینه برای ایجاد اشتغال من آسان‌تر شد.

بانوی کار‌آفرین ادامه داد: اوایل کار را با ارائه میوه خشک آغاز کردیم ولی فقط به ارائه یک محصول بسنده نکردیم و در دیگر زمینه‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: زمینه‌های فعالیت خود را در موضوعات لبنیات ( ماست‌زنی، کره و دوغ محلی و ...)، سبزیجات خشک، انواع سبزیجات تر، سبزی‌های معطر کوهی و ... گسترش دادیم.

رستمی ابراز کرد: به طور مستقیم برای پنج نفر شغل ایجاد کرده‌ام و در صورت حمایت مایل هستم این شغل را گسترش دهم چراکه این شغل زمینه گسترش دارد.

وی عنوان کرد: من از این کار حس خوب و خوشایندی دارم چرا که برای چند نفر ایجاد اشتغال کردم و از طرفی محصولاتی که در دست مردم بود و به سختی فروش می‌رفت با قیمت مناسب از طریق فروش اینترنتی به فروش می‌رسانم.

این بانوی کارآفرین یادآور شد: میوه‌های پای‌درختی که در کنار درختان می‌مانند و در ماهنشان به دلیل نبود صنایع تبدیلی از استفاده کشاورزان خارج است تبدیل به لواشک و محصولات دیگر شده و به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: سبزیجات معطری که طبیعت‌گردان اقدام به چینش آن‌ها می‌کنند نیز منبع درآمدی در فصل بهار است که ما می‌توانیم از آنان خرید کنیم.

رستمی ابراز کرد: در ابتدا کار خود را به صورت فروش اینترنتی آغاز کردم و در استان‌های اصفهان، زنجان و تهران و ... فروش داشتم ولی به دلیل حمایت همشریان آن را به فروش حضوری هم تبدیل کردم.

وی عنوان: در شهر ماهنشان به قدری تنوع محصولات کشاورزی زیاد است که می‌توان از خام فروشی محصولات دست کشید و با تبدیل محصولات کشاورزی درآمدی به مراتب بالاتر از خام فروشی ایجاد کرد.

این بانوی کارآفرین گفت: علاوه بر اینکه خودمان محصولاتی تولید و به بازار ارائه می‌کنیم رابطی شدیم برای فروش محصولات با ارزش شهرستان که خانواده‌‌ها توانایی فروش آن را نداشتند.

وی بیان کرد: این شغل علی‌رغم خستگی و تنش‌ها شغلی شیرین و حسی غیر قابل توصیف است که این حس تمام سختی‌ها و خستگی‌ها را از بین می‌برد.

رستمی عنوان کرد: من از تمامی افرادی که می‌توانند فعالیت‌هایی داشته باشند درخواست دارم از این اقدام دریغ نکرده و زمینه پیشرفت شهرستان و فروش محصولات همشهریان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : الناز ] [ ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ]
خدا قوت به این بانوی کار آفرین
فرم ارسال نظر