logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۴۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

انتخابات فرصت استثنایی برای یک ملت است

انتخابات-فرصت-استثنایی-برای-یک-ملت-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه انتخابات فرصت استثنایی برای یک ملت است گفت: یک ملت در قالب انتخابات در مدیریت کلان کشور حضور می‌یابد و خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان گفت: انتخابات یک فرصت استثنایی برای ملت است و یک ملت در غالب انتخابات در مدیریت کلان کشور حضور می‌یابد و خود برای سرنوشت خود تصمیم میگیرد.

بیشتر بخوانید
وی افزود: نوع دولت و نوع مجلس توسط ملت و از طریق انتخابات تعیین می‌شود به همین جهت انتخابات فقط یک حق نیست.
وی یادآور شد: علاوه بر آن مسئولیت خطیر، یک وظیفه ملی و دینی است و کوتاهی در آن علاوه بر اینکه در مدیریت کشور مشکلات خاص و گاهی غیر قابل جبران درست می‌کند، مسئولیت شرعی دارد.
وی افزود: شهادت شهید سید رضی موسوی را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب،جبهه مقاومت، مردم شریف ایران و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
وی به تعبیر سخنان مقام معظم رهبری گفت: انقلاب یک عمر زحمت و تلاش در آخر هم جایزه و ثمره آن شهادت اما ما خواهان انتقام سخت و در خور می‌باشیم.
حجت‌الاسلام علی اکبری ابراز کرد: انتقام را خودتان دهید و این انتقام طوری باشد که بازدارندگی ایجاد کند و دیگر کسی جرائت ترور و جسارت را نداشته باشد.
وی ادامه داد: مردم منتظر هستند و حق دارند این گونه انتقام را شاهد باشند، انتقام سخت فقط با گفتن حاصل نمی‌شود باید در عمل شاهد بود.
وی عنوان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب راهگشا و هدایت کننده می‌باشد و باید مورد توجهات ویژه قرار گیرد.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود مسئله زن در اسلام را یکی از نقاط قوت اسلام دانستند، این مطلب و سخنان باید تبیین شود.
وی تصریح کرد: همچنین خلاصه رویکرد غربی به زن را در سود‌جویی و لذت‌جویی دانستند در حالی که بر عکس آن در جامعه افرادی که دلباخته غرب هستند و تمدن غربی را بزک می‌کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب که فرمودند بانوان می‌توانند در انتخابات نقش آفرین باشند هم از نظر کیفی، انتخاب فرد شایسته و هم از نظر کمی حضور پرشور در انتخابات.
وی ادامه داد: همچنین معظم‌له فرمودند حضور بانوان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری تاکید کرد: اما شرط اصلی حضور زنان در مشاغل مختلف آن است که رسالت اصلی خود را که همان خانه‌داری و نقش مادر بودن است را حفظ کنند.
وی خاطر نشان کرد: ایشان الگوی کامل بانوان جامعه در خانه‌داری و فعالیت اجتماعی را فاطمه زهرا (س) دانستند و تأکید کردن بانوان مسلمان مواظب باشند مسیر و آدرس اشتباه نروید.
وی اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در جمع علمای بلاد و جامعه مدرسین مطالبی ارائه فرمودند که از جمله عملکرد مثبت دولت سیزدهم که باعث امید آفرینی در جامعه شده است.
امام جمعه ماهنشان افزود: رشد اقتصادی، کنترل نقدینگی، کنترل تورم، ارتباط با همسایگان، بحث برق و گاز و مسکن و اشتغال اما این همه تلاش نیاز به تبیین و تنوین دارد.
وی تصریح کرد: دشمنان خارجی به دنبال سیاه نمایی و بی‌ارزش جلوه دادن خدمات دولت می‌باشند، وظیفه علما رسانه‌ها و فضای مجازی در بیان خدمات دولت می‌باشد.
وی گفت: بنده بار دیگر از زبان این مردم از رئیس جمهور تلاشگر، سخت‌کوش، انقلابی، مردمی و ولایی در‌خواست می‌کنم تا در سفر پیش‌رو به استان زنجان به ماهنشان تشریف بیاورند.
حجت‌الاسلام علی اکبری ادامه داد: تا خود ایشان از نزدیک شاهد کمبود‌ها و مشکلات این شهرستان باشند و دستورات و اقدامات لازم را صادر نمایند.
وی خاطر نشان کرد: جنایت ضد بشری آمریکا و انگلیس و فرانسه که با دستان شوم اسرائیل و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین ادامه دارد را شدیداً محکوم می‌کنیم.
وی تصریح کرد: مراقب باشیم جنایات اسرائیل عادی نشود، ممانعت از عادی‌سازی جنایات اسرائیل در غزه نه فقط اقدامی اسلامی و ایرانی بلکه اقدامی انسانی و اخلاقی است.
وی ادامه داد: هر انسان آزاده‌ای در جهان باید در برابر جنایت علیه بشریت به ویژه انسان‌های بی‌دفاع از خود نشان دهد.
امام جمعه ماهنشان خاطر نشان کرد: عادی شدن جنایت به معنای ریخته شدن قبح آن جنایت است تا آنجا که رفته رفته جنایتکار خودش را برای انجام آن جنایت محق خواهد دانست.
وی ابراز کرد: از این رو باید به هر شکل ممکن از عادی سازی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ممانعت نمود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت:
 روز نهم دی روز از بین رفتن سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب و جز ایام الله به معنی حقیقی کلمه بود.
وی اظهار داشت: باید یادآوری شود و این ایام از یادها نرود برای فهم حماسه نهم دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.
وی ادامه داد: نهم دی دشمنان را مایوس از شکست دادن انقلاب کرد و دوست را از دشمن جدا نمود و منافق را رسوا کرد.
امام جمعه ماهنشان افزود: نهم دی شاخص است جهت و آدرس درست را نشان می‌دهد، نهم دی باید گرامی داشته شود آن هم به طریق شعور به طریق تبیین به طریق بصیرت افزایی.
وی با بیان اینکه سه‌شنبه دوازدهم دی ماه سالروز رحلت ملکوتی علامه مصباح یزدی عمار انقلاب و رهبری را تسلیت عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: علامه نمرده و نخواهد مرد چون آثار و شاگردانی از خود بر جا گذاشته که نورافشانی می‌کنند .
حجت‌الاسلام علی اکبری افزود: چهارشنبه  سیزدهم دی ولادت حضرت زهرا و روز زن را تبریک عرض می‌نمایم.
وی تاکید کرد: همچنین شهادت سردار سلیمانی و تولد حضرت امام خمینی گرامی می‌داریم.
وی ابراز داشت: تاکید می‌کنم این ایام باید گرامی داشته شود و تبیین‌گری شود و معرفت افزایی گردد و هر کس هرچه در توان دارد به میدان بیاید.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر