logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۴۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر:

ساختمان کتابخانه علامه طباطبایی ابهر نیاز به بهسازی دارد

ساختمان-کتابخانه-علامه-طباطبایی-ابهر-نیاز-به-بهسازی-دارد
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: با اینکه کتابخانه علامه طباطبایی اولین کتابخانه استان زنجان و از لحاظ امانت اولین و عضویت دومین کتابخانه استان است، اما ساختمان آن قدیمی بوده و نیاز به بهسازی دارد.

عاطفه یاری‌قلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: از ۱۳ کتابخانه‌ای که در شهرستان ابهر واقع است، علاوه بر فعالیت‌های روتین که ما باید داشته باشیم مانند عضویت و امانت کتاب، کارهای دیگری که همکاران ما در کتابخانه‌ها انجام می‌دهند و از اول سال تا امروز هزار و ۱۴۵ فعالیت از جمله فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودک، انجام کارهای فرهنگی برای مناسبت‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات مطالعه و معرفی کتاب، رونمایی کتاب و مسابقات کتابخوانی و نشست‌های نقد کتاب انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها از انجمن ادبی برخوردارند، گفت: این انجمن‌ها در خصوص شعر، نویسندگی و یا کارگاه‌های آموزشی کسب و کارهای کوچک فعالیت دارند و برای اینکه ما هم نقشی در توانمندسازی داشته باشیم در رشته‌های داروهای گیاهی، پرورش قارچ، خیاطی، چرم‌دوزی، کلاس‌های تقویتی زبان، ریاضی، رایانه، نقد به فیلم و طراحی نقاشی در کتابخانه‌های شهرستان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

 یاری‌قلی افزود: انجام این قبیل کارها منجر شده کتابخانه‌ها به عنوان مرکزی قابل اعتماد تبدیل شود و تمام خانواده‌ها به این مکان حسن‌ظن دارند و عزیزانشان را برای آموزش و مطالعه به این مکان می‌سپارند و ما از این بابت که در این جایگاه قرار گرفتیم و این خدمت به ما واگذار شده شاکر خدا هستیم .

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر گفت: ولی مشکلی که وجود دارد و انجام این فعالیت به این مهمی که اثرگذاری خیلی زیادی هم دارد، یک شرایطی دارد که منابع مالی و منابع انسانی می‌خواهد و این دو در اختیار ما نیست، ما وابسته به شهرداری‌ها هستیم بابت نیم درصد که اگر از سوی شهرداری‌هابه موقع به دست ما نرسد تقریبا فعالیت‌های ما متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: با این شرایط ویژه‌ای که برای شهرداری ابهر پیش آمده ما از اول سال تا ۶ ماه اول ریالی درآمد نداشتیم و این باعث شده بود که با مشکلات زیادی مواجه شویم، البته شهرداری در این ماه‌های اخیر خیلی جبران کرده ولی این به موقع رساندن منابع مالی یک شرط اساسی برای انجام فعالیت‌های کتابخانه است.

این مسئول تصریح کرد: در مورد وضعیت کتابخانه‌ها بارها مطرح شده از لحاظ متراژ و از لحاظ وضعیت ساختمانی به هیچ وجه در شأن مردم ابهر نیست با اینکه کتابخانه علامه طباطبایی اولین کتابخانه استان و از لحاظ امانت اولین و تعداد عضویت دومین کتابخانه استان است، اما ساختمان آن در حال ریزش و خیلی وضعیت بدی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بودجه‌ای که وجود دارد، نمی‌توانیم برای ساختمان جدید تدارک ببینیم، بنابراین باید همه مسئولان کمک کنند تا مشکلات آن به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد کتابخانه مرکزی از مسئولان درخواست داریم که در سفر دوم ریاست جمهوری بودجه‌ای برای این پروژه اختصاص بدهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر