logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۳۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد:

اجرای 550 برنامه همزمان با هفته کتابخوانی در کتابخانه‌های استان زنجان

اجرای-550-برنامه-همزمان-با-هفته-کتابخوانی-در-کتابخانه‌های-استان-زنجان-
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه برای هفته کتاب و کتابخوانی در استان زنجان برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است گفت: ۱۰۲ باب کتابخانه میزبان 550 برنامه برای هفته کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد رضاخانی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه هفته پیش رو مصادف است با هفته کتاب و کتابخانی برنامه‌ریزی‌های مختلفی در مقوله کتاب وکتابخوانی در استان زنجان انجام شده است گفت: 550 برنامه در سراسر استان  در ۱۰۲ باب کتابخانه در دستور کار است تا استفاده بهینه توسط مردم در این زمینه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در چند سال اخیر رویکرد کتابخانه‌ها به صورت سنتی بوده و امروزه با توجه به نیاز مخاطبان به رویکردهای مدرن از قبیل استفاده از اینترنت، سالن ویژه برای کودکان و سالمندان پرداخته شده است تا محیطی آرام و قابل بهره‎ برداری برای مراجعین باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: برنامه‌های در نظر گرفته شده در محورهای کودک، کارگاه‌های آموزشی، جلسات معرفی، محافل ادبی، جلسات مشاوره و نقد کتاب برگزار می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد.

رضاخانی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که کتابخانه‌ها باشگاه اجتماعی هستند و متاسفانه در استان زنجان کتابخانه مرکزی موجود نیست و رایزنی‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و فعلا نتیجه نهایی در این امر میسر نشده است.

وی گفت: کتابخانه کودکان هدهد سفید در منطقه اسلام آباد شهر زنجان فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع را به خود اختصاص داده است تا میزبانی برای کودکان باشد و دارای بیش از پنج هزار نسخه کتاب، نشریات و اسباب بازی می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: کتابخانه عمومی سهروردی زنجان به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه استان زنجان با سابقه 50 ساله مطرح است که مورد بازسازی قرار گرفته است.

رضاخانی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده امکانات کتابخانه روزبه نیز به روز شده و اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال هزینه شده است که امروزه به عنوان کتابخانه مادر و فرزند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در زمینه‎ احداث کتابخانه‌های رو باز در پارک‎ها طرح‌هایی برای استفاده عموم مردم از کتاب به شهرداری اعلام شده است تا سالمندان نیز بتوانند از امکانات مربوطه در پارک‌‎ها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ابراز کرد: در زمینه قصه‌‎گویی نیز در کتابخانه‌ها اقداماتی انجام شده است و استقبال خوبی در این زمینه شاهد بودیم.

رضاخانی عنوان کرد: متاسفانه در اطلاع‌رسانی درباره کتاب و کتابخوانی در جامعه دچار مشکل هستیم و بیش از  ۶۸هزار نفر در استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی بوده و فعالیت‌های زیادی دارند.

وی تصریح کرد: استان زنجان کتابخانه مرکزی وجود ندارو و وعده‌های مسئولیت فقط برای آینده است و برای تکمیل این پروژه نیمه‌کاره بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: تمام سعی و تلاش بر این است که کتابخانه استاندارد در استان وجود داشته باشد تا عموم مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌‎مند شوند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر