logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۱۱۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا:

تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ابهر به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل-پروژه-کتابخانه-مرکزی-ابهر-به-۴۰-میلیارد-تومان-اعتبار-نیاز-دارد
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ابهر در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده است‌، گفت: به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار کافی پروژه به مدت ۱۰ سال است متوقف شده و این پروژه به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عاطفه یاریقلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: کتابخانه مرکزی ابهر در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده است‌، ولی زمین تعویض شده و در زمین جدید در سال ۹۷ کلنگ زنی شده و پیمانکار موظف بوده است ۱۸ ماهه پروژه را تحویل دهد.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه ۶۶ میلیون تومان بابت عوارض ساخت به شهرداری پرداخت شده است، گفت: بعد از تهیه نقشه یک میلیارد تومان بابت بتن ریزی طبقه همکف هزینه شده است و اگر در زمان روند اجرایی پروژه به آن اعتبار اختصاص داده می‌شد پروژه با اعتبار ۲ میلیارد تومان تکمیل می‌شد.

یاریقلی افزود: تکمیل این پروژه به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این کتابخانه در سه طبقه قرار است بنا شود.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در ضلع جنوب غربی امامزاده زیدالکبیر ابهر واقع است، گفت: موقعیت مکانی مناسبی دارد و یک هزار و ۶۳۷ متر مربع مساحت زمین است و قرار است با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا در سه طبقه ساخته شود و جزء کتابخانه‌های درجه یک کشور خواهد بود.

یاریقلی تصریح کرد: سالن جلسات و  مخزن کتاب برای این کتابخانه طبق نقشه برنامه‌ریزی شده است و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در آن امکان‌پذیر خواهد بود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر عنوان کرد: کتابخانه علامه طباطبایی فرسوده و تخریبی است و شهرستان ابهر فاقد کتابخانه استاندارد است، در کتابخانه علامه طباطبایی فضای کافی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مادران و فرزندانشان وجود ندارد و مردم شهرستان ابهر لایق بهترین‌ها هستند و مسئولین باید به این قرارگاه‌های فرهنگی بیشتر بها دهند.

وی با بیان اینکه این کتابخانه ویژگی خاصی نسبت به سایر بناهای فرهنگی دیگر دارد، گفت: مردم نسبت به این محیط فرهنگی بسیار خوشبین هستند و فرهنگی‌ترین و سالم‌ترین افراد در آن حضور پیدا می‌کنند و چون با اختیار خود از این محیط استفاده می‌کنند بنابراین باید برای ساخت همچین محیط‌هایی مسئولان اعتبار بیشتری اختصاص دهند.

یاریقلی افزود: در خصوص این پروژه به فرمانداری شهرستان نامه‌نگاری صورت گرفته است ولی به دلیل اینکه این پروژه پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد ندارد به آن اعتبار اختصاص نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعاتی شهرستان ابهر نسبت به شهرستان‌های مجاور بسیار پایین است، در بحث کتابخانه و از نظر ساختمان کتابخانه شهر ابهر فقیرترین ساختمان‌های کتابخانه را دارد در حالی‌که شهرهای دیگر این شهرستان از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر