logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۴۴۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده سپاه خدابنده:

حمایت ایران از فلسطین، حمایت راهبردی دراز مدت است

حمایت-ایران-از-فلسطین،-حمایت-راهبردی-دراز-مدت-است
فرمانده سپاه خدابنده گفت: حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین، یک حمایت راهبردی و درازمدت است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، مجید لطیفی فرمانده سپاه خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق در مورد ضرورت اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات داخلی و تحریم‌ها از فلسطین حمایت می‌کند اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یکی از هم‌پیمانان دایمی رژیم پهلوی بود و بسیاری از مناسبات منطقه‌ای با هماهنگی این دو بازیگر و با نظارت و مدیریت آمریکا صورت می‌پذیرفت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از اولین پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی، لغو همه جانبه مناسبات با این رژیم بود و سفارت کشور فلسطین در تهران تشکیل شد.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین،یک حمایت راهبردی و دراز مدت بوده است که با وجود تفاوت در جهت‌گیری دولت‌ها، هیچ گاه تغییر نکرده است.

لطیفی افزود: حمایت بلند مدت و راهبردی جمهوری اسلامی از مردم فلسطین، حداقل با سه دلیل از سوی جمهوری اسلامی دنبال شده است، اولین دلیل اینکه در تفکر اسلامی، مسلمانان یک امت واحد هستند و مرزهای جغرافیایی، زبانی، رنگ و...محدوده‌های اعتباری هستند که سبب جدایی آنها از یکدیگر نیست.

وی افزود: اسلام همه انسان‌ها را در مقابل یکدیگر مسئول و پاسخگو می‌داند و دفاع از مسلمانان و هر مظلومی، بر هر مسلمانی واجب دانسته شده است.

لطیفی ادامه داد: در قانون اساسی ایران که بر اساس اصول اندیشه اسلامی و ارزش‌ها و تکالیف آن بنا نهاده شده است حکومت نباید در قبال کشتار و تضیع حقوق مسلمانان بی‌گناه و مظلوم و اشغال سرزمین‌های آنان بی‌توجه باشد و سکوت کند، بر این اساس برای ایران تنها مردم فلسطین موضوعیت ندارند، بلکه هر کس و جامعه‌ای که مصداق این موضوع قرار گیرد، به دلیل این وظیفه اسلامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از طرفی در اندیشه اسلامی مقابله با استکبار و ظلم وظیفه مسلمانان است و به دلیل این اصل مهم، این موضوع در قانون اساسی(اصل ۱۵۴قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران)نیز گنجانده شده است و نهادهای جمهوری اسلامی ایران موظف به عمل به آن هستند.

لطیفی افزود: دومین دلیل حمایت ایران از فلسطین، وظیفه انسانی است، حتی اگر اسلام حمایت از مظلوم را بر عهده مسلمانان نگذاشته بود، انسانیت و اخلاق حکم می‌کند از مظلوم حمایت و جلوی ظلم گرفته شود، البته اسلام همیشه طرفدار و مدافع اخلاق و انسانیت است و دفاع از آن را وظیفه دانسته است.

وی در مورد دلیل کمک به مردم غزه علی رغم اینکه کشور ما دچار انواع و اقسام مشکلات و محرومیت‌ها است گفت: پیش از پاسخ به این سوال باید به این نکته مهم توجه کرد که بسیاری از کمک‌های ایران به برخی ستمدیدگان یا ضعفای دیگر کشورها از کمک‌های داوطلبانه مردمی است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر