logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر کشور در گفتگو با دانا:

ساماندهی اتباع به صورت جدی دنبال می‌شود

ساماندهی-اتباع-به-صورت-جدی-دنبال-می‌شود
وزیر کشور گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی بهتر مهاجرانی که در حال حاضر در ایران هستند هستیم و این موضوع به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از راه دانا احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره ساماندهی اتباع اظهار داشت: اتباع به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ای از آنها غیرمجاز هستند و ورود آنها به کشور به صورت قانونی نبوده و باید به کشور مبدأ خود بازگردند. اتباع دیگر مجاز هستند که آن ها نیز دسته‌بندی‌های مختلفی دارند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اتباع مجاز افزود: برخی از اتباع دارای ویزای کوتاه‌مدت هستند که باید در پایان مدت مقرر به کشورشان بازگردند و برخی دیگر دارای ویزای بلندمدت هستند و در صورت اخذ مجوز تمدید، می‌توانند اقامت خود را ادامه دهند؛ در غیر این صورت باید به کشور مبدأ بازگردند.

وزیر کشور با بیان اینکه شرایط در افغانستان مناسب نیست، تاکید کرد: لازم است مقامات افغانستان شرایط را بهبود بخشند و زیرساخت‌های لازم را برای بازگشت مهاجران فراهم کنند. ما نیز با آنها در مورد این مسئله مکاتبه کرده‌ایم و آنها هم این موضوع را قبول کرده‌اند و از ما خواسته‌اند تا یک فرصت زمانی برای آنها فراهم کنیم.

وحیدی گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی بهتر مهاجرانی که در حال حاضر در ایران هستند هستیم و این موضوع به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد و دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ احمد وحیدی وزیر کشور پیش از این اشاره کرده بود که «تعداد مهاجرین قانونی و غیرقانونی افغانستانی در ایران حدود ۵ میلیون نفر است.

وی درباره دلیل مهاجرت مردم افغانستان گفت: مردم مهاجر افغانستان به دلیل ظلم و ستم ابرقدرت‌ها چه در دوره شوروی چه زمانی که آمریکا به این کشور وارد شد، مجبور به مهاجرت شدند.

وحیدی با اشاره به نگرانی برخی مردم درباره ساماندهی مهاجرین، تصریح کرد: این نگرانی مورد قبول است و مهاجرین ساماندهی خواهند شد ولی تلاش برای افغان ستیزی محکوم بوده و کار غلطی است. مهاجرین غیرقانونی باید از کشور خارج شوند ما آنهایی را ساماندهی می‌کنیم که قانونی بوده و ویزا دارند.

وزیر کشور تاکید کرده است که «ما باید برخی از شرایط حقوقی و قضایی خود را تقویت کنیم تا با کسانی که به کشور خودشان بازگردانده می‌شوند ولی مجدد به صورت غیرقانونی به ایران وارد می‌شوند، برخورد شود. در چند ماهه اخیر بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر به کشور خود بازگشته‌اند ولی برخی از آن‌ها مجدد به ایران باز می گردند.»

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر