logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۱۰۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان:

بکارگیری اتباع خارجی مشکلات امنیتی و فرهنگی را در پی دارد

بکارگیری-اتباع-خارجی-مشکلات-امنیتی-و-فرهنگی-را-در-پی-دارد
محکومیت قرآن سوزی، بکارگیری کارگران اتباع خارجی و تبعه افغان و عدم توجه به معضلات فرهنگی و اجتماعی، ادعای حقوق بشر آمریکایی، ضربه‌های سنگین قاچاق به اقتصاد کشور از جمله مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان بود.

به گزارش موج رسا; حل مشکلات شهرستانی، بکارگیری کارگران افغانی و عدم توجه به معضلات فرهنگی و اجتماعی، غدیر فراگیر شدن پیام غدیر، ادعای حقوق بشر آمریکایی، ضربه‌های سنگین قاچاق به اقتصاد کشور از جمله مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان بود. 

بیشتر بخوانید

از سیاسی کاری در انتخاب دهیاران پرهیز شود

حجت الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با مطالبه از مسئولین استانی جهت تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات راه برای ایجاد و تعمیر و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان ماهنشان که بیشترین مقدار راه‌های خاکی را دارا می‌باشد، از به کارگیری ماشین‌آلات که به نام ماهنشان خریداری شده اما در مرکز استان و شهرستان‌های دیگر با وجود نیاز مبرم به این ماشین‌آلات در خود شهرستان گلایه کرد و از مسئولین امر خواست تا به این امر رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه استان زنجان و شهرستان ماهنشان از جمله استان‌ها و شهرستان‌هایی است که منع به کارگیری اتباع خارجی مخصوصاً اتباع افغان می‌باشد و به خاطر ایجاد مشکلات متعدد فرهنگی، امنیتی و مشکلات دیگر از مردم خواست تا از به کارگیری این افراد جدا پرهیز نمایند از مسئولین امر نیز خواست در صورت مشاهده برخورد جدی و قانونی با متخلفین انجام شود. 

امام جمعه ماهنشان با اشاره به سنت اطعام غدیر و با اشاره به روایات مختلفی که بر اطعام غدیر دلالت دارد از مردم، مسئولین، خیرین و متدینین خواست تا این سنت اطعام غدیر که به فراموشی سپرده شده را احیا نموده و در اطعام غدیر مشارکت نمایند. 

وی با اشاره به جایگاه ویژه قوه قضاییه در نظام اسلامی و همچنین اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و کارکنان قوه قضاییه که رهبر معظم انقلاب فرمودند گفت: حفاظت از امنیت روانی جامعه یکی از موارد احیای حقوق عامه است یعنی وظیفه قوه قضاییه ایجاد امنیت روانی در جامعه می‌باشد و باید قوه قضاییه اجازه ندهد افرادی در فضای مجازی و یا فضای حقیقی امنیت روانی جامعه را به هم بریزند.

وی بیان کرد: معظم له این مطلب را تاکید نمودند به این معنا است که قوه قضاییه به این وظیفه خود به خوبی عمل نکرده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در تبیین بخش دیگری از فرمایشات معظم له که فرمودند اکثریت افراد قوه قضاییه مردم شریفی هستند اما اقلیت کوچک قوه قضاییه را مخدوش می‌نمایند حتی یک نفر فاسد هم نباید در بین باشد، ادامه داد: باید دقت شود و افرادی که محکوم به فساد می‌شوند باید از گردونه قضایی کاملاً حذف شوند نه اینکه از حوزه‌ای به حوزه دیگر یا از شعبه‌ای به شعبه دیگر منتقل شوند مفسد باید بی‌آبرو شود و آبروی مفسد نباید باقی بماند این از دستورات موکد امیرالمومنین می‌باشد.

 وی با اشاره به درگیری گرگ‌ها درگیری دو شاخه از گروهک کومله که در بین مردم غیور کرد هم منفور است، تصریح کرد: این گروهک‌ها نماد و نمودی از بی‌ریشه بودن و بی‌آرمانی و سرگردانی اپوزیسیون مفلوک نظام اسلامی هست درگیری مخالفان جمهوری اسلامی و زمین گیر شدن منافقین در آلبانی و دعواهای اخیر تجزیه طلبان سندهای صحیحی بر عاقبت فلاکت بار گروه‌هایی که با انقلاب اسلامی در افتاده‌اند این سرنوشت حتمی این جریان‌ها و افراد است.

وی با اشاره به دهم تیر و روز صنعت و معدن ضمن گرامی داشت این روز و عرض خدا قوت به فعالان این عرصه، معادن را منابع خدادادی دانست که شهرستان ماهنشان از آن بهره‌مند است.

 حجت‌الاسلام علی‌اکبری با گلایه از مسئولین استانی که حق دولتی معادن را در نقاط دیگر صرف می‌نمایند از تمام مسئولین مربوطه استانی خواست تا آن درصد از حقوق دولتی معادن شهرستان را به خود شهرستان اختصاص دهند تا شاهد رونق این شهرستان شویم.

وی با اشاره به روز افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکا با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای ذهن‌ها را پر از شبهه نموده و جای جلاد و شهید را عوض می‌کند ولی با مروری کوتاه بر سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت‌ها گواه بر کارنامه سیاه این کشور و مخالفت آن با حقوق بشر می‌باشد کارنامه آمریکا که که در آن ۲۲۶ جنگ کشتار انسان‌های بی‌گناه،ترور، تبعیض نژادی، زندان‌های مخوف، تشکیل گروه تروریستی و وحشی داعش، حمایت از جلادانی مثل صدام وضع تحریم‌ها کودتا و جنایات دیگر، آمریکا حق ندارد دم از حقوق بشر بزند وظیفه رسانه‌ها افشای چهره کریه آمریکا که به دروغ از عنوان حقوق بشری استفاده می‌کند و این افشاگری از مصادیق جهاد تبیین می‌باشد تا چهره بزک کرده آمریکا رسوا شود.

امام جمعه ماهنشان با تبریک روز ولادت امام هادی علیه السلام گفت: وظیفه ما کسب معرفت و معرفت افزایی نسبت به این امام همام می‌باشد و شناساندن اثر نفیس آن بزرگوار همان زیارت جامعه کبیره که دایره المعارف کامل امامت می‌باشد است.

وی گرامیداشت چهاردهم تیر ماه روز شهرداری و دهیاری، از شهرداران و دهیاران خواستند تا از فرصت پیش آمده در این دولت استفاده نموده و در عمران و آبادی شهرها و روستاها تلاش نمایند وی دهیاران را بهترین محل برای اشتغال و ظهور استعداد جوانان روستا دانستند.

 وی از مسئولین خواستند تا اجازه دهند افرادی تحصیل کرده فاقد شغل وبومی و ساکن محل به این منصب انتخاب شوند و از سیاسی کاری و دخالت و جناح بازی و حزب گرایی و گروه گرایی در انتخاب دهیاران پرهیز نمایند.

ضربه سنگین قاچاق کالا به اقتصاد کشور

حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار، با اشاره اینکه ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی، محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است گفت: حقوق بشر آمریکایی حقوق ظالمان و بلعیدن ضعفا ست مخالفان جنایات کاخ سفید در سراسر جهان تروریست و موافقان جنایات آمریکا مدافع حقوق بشر به حساب می‌آیند.

وی افزود: اگر به حوادث ششم تا دوازدهم تیر ماه نگاه کنیم می‌توان پی به حقوق بشر آمریکایی برد. 

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی یک دستاویزى است براى مقامات واشنگتن تا با استفاده از آن، بتوانند كشورهاى مخالف را به تبعیت از سیاست‏هاى خود وادار كرده و خواسته‏هاى خود را به این كشورها تحمیل كنند گفت: امروز پرچم حقوق بشر در دستان بزرگترین ناقض و دشمن حقوق بشر یعنی آمریکا قرار دارد.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل این است که برخی در داخل کشور تلاش دارند، نقاب میش بر چهره گرگ بپوشانند و در تلاشند به نسل امروز ما بگویند که به آمریکا هم می‌شود اعتماد کرد، تطهیر چهره دشمن توسط عوامل داخلی یکی از اساسی ترین نسخه های نفوذ است که برای ملت ما پیچیده شده است اگر دشمن و پرونده جنایاتش را فراموش کنیم بدون شک دروازه‌های ورود بیگانه را به کشور گشوده‌ایم و با پای خود به مسلخ و قربانگاه رفته‌ایم.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: ما باید کاری کنیم که پیام غدیر به دنیا برسد مانند عاشورا باید فراگیر و جهانی باشد همانطوری که در دهه عاشورا شیعیان عالم بسیج می‌شوند برای معرفی امام حسین علیه السلام باید در غدیر هم بسیج شوند. چون مدیریت جهان با غدیر و آمدن امام زمان علیه السلام درست می شود و ریشه تمام حقایق در دین ما به روز غدیر باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی حزب‌الله حاملان پیام جهانی غدیر این است که با دشمنان اهل بیت مرزبندی شفاف دارند حتی نه تنها در دل خودشان از آنها نفرت و انزجار دارند بلکه حتی نحوه و شیوه و سبک زندگی شان با دشمن متفاوت است.

امام جمعه قیدار با اشاره به 12 تیر ماه و روز قاچاق کالا اذعان کرد: قاچاق کالا پدیده‌ای است که اقتصاد و جامعه ایرانی را درگیر کرده است و به‌طور گسترده‌ای در اقتصاد ایران رواج پیدا کرده و آثاری ناخوشایند را به‌جای گذاشته است و ضربه‌های سنگینی به اقتصاد وارد کرده است.

وی با بیان اینکه با ورود کالاهای قاچاق و وارداتی، اولین ضربه به تولید ملی می‌خورد و تقاضا برای محصولات تولید داخل کاهش می‌یابد و به‌دنبال خود، کاهش سرمایه‎گذاری را در بخش تولید داخلی موجب می‎گردد بیان کرد: کاهش سرمایه‌گذاری نیز باعث کاهش اشتغال می‌شود و نرخ بیکاری را افزایش خواهد داد. با افزایش بیکاری بر بحران‌های اجتماعی و تبعات ناشی از آن نیز افزوده خواهد شد، در نهایت می‌توان گفت با افزایش قاچاق کالا بحران‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و در نهایت امنیت ملی به خطر می‌افتد.

حجت‌الاسلام موسوی خاطر‌نشان کرد: قاچاق کالا یکی از بهترین راه‌های ورود ابزارهای تهاجم فرهنگی به داخل کشور است. از این راه، نسل جوان جامعه هدف قرار می‌گیرد و ارزش‎ها و آداب و سنن و مذهب آن‎ها مورد تهاجم واقع می‌شود. همچنین قاچاق کالا در برخی موارد می‎تواند با ایجاد بیماری‎های فراگیر در میان مردم، بهداشت جامعه را تهدید کند.

قرآن سوزی نشانه انحطاط اخلاقی و توحش فرهنگی و تمدنی در غرب است

حجت‌الاسلام، حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره، با اشاره به پیام حج رهبری و راهکارهای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ظرفیت‌های حج اظهار داشت: وزارت خارجه‌ و رایزنی‌های فرهنگی باید نسبت به مردمی‌سازی محورهای پیام رهبری به کنگره حج، مبنی بر وحدت امت اسلامی و معنویت حقیقی اقدام کنند. 

 وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با تعدادی از خانواده‌های شهدا افزود: شهدا و خانواده‌های شهدا الگوی بصیرت و سعادت هستند؛ و مردم و مسئولان باید به حفظ و ترویج و تمیق فرهنگ شهادت طلبی که مایه حیات و سعادت جاودانه است، همت گمارند.

 امام جمعه خرمدره ضمن محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد و صدور مجوز در این زمینه گفت: قرآن سوزی نشانه انحطاط اخلاقی و توحش فرهنگی و تمدنی در غرب است و صدور مجوز در این زمینه نشانه از انحطاط و تمدن سیستمی و ساختاری در کشورهای غربی است.

 وی ادامه داد: اهانت به قرآن در حالی در غرب صورت می‌گیرد که قرآن از مخالفان خود منطق و برهان مطالبه می‌کند. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در ادامه با تبریک روز شهرداری و دهیاری گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های از مجاری مهم خدمت‌رسانی به مردم هستند؛ حمایت‌های قانونی موجود از جمله واریز مالیات بر ارزش‌ افزوده 1600 میلیارد تومانی در استان و تخصیص قیر رایگان در دولت فعلی، جای تقدیر و تشکر داشته و در عین حال لازم است قوانین موجود برای تسهیل در خدمت رسانی و جلب رضایت مردم اصلاح شود. 

 وی تصریح کرد: با اصلاح قوانین مربوط به شورا و شهرداری و محوریت دادن به معماری و فرهنگ دینی در شهرسازی و شهرداری، شهرداری‌ها می‌توانند آینه تمام نمای یک شهر اسلامی و ایرانی باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر