logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۲۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ورود اتباع با ثبت مشخصات بیومتریک افراد صورت می‌گیرد

ورود-اتباع-با-ثبت-مشخصات-بیومتریک-افراد-صورت-می‌گیرد-
رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: اساس سامانه ساماندهی مهاجرت ثبت مشخصات بیومتریک فرد خواهد بود. سامانه کاری به اسم فرد ندارد. اثر انگشت فرد، عنبیه چشم فرد مهاجر و اسکن چهره وی ثبت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت در برنامه صف اول شبکه خبر با عنوان سازمان ملی مهاجرت؛ از لایحه قانون اتباع و مهاجرین تا سامانه‌ای برای ساماندهی گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، تعداد مهاجران حاضر در ایران را عددی بین ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا ۵ میلیون تبعه از کشورهای مختلف است که عمدتاً از کشور افغانستان بوده و بالای ۹۰ درصد اتباع از کشور افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید

وی در خصوص ساماندهی اتباع خارجی گفت: هر کشوری قوانین و ملاحظاتی برای مهاجرت به کشور خود دارد. هر کشور نظام مشخص و معینی برای این موضوع مهاجر دارد. تاکنون در کشور ما دستگاه‌های زیادی در خصوص اتباع نقش و وظیفه داشتند که باید این وظایف را انجام دهند اما اینکه یک سازمان مرکزی کار هدایت و راهبری را در امر سیاست گذاری، مدیریت و ساماندهی به عهده داشته باشد تاکنون کمتر داشته ایم. نتیجه تعدد سازمان‌ها و نبود یک نهاد متمرکز برای کنترل امر مهاجرین، نبود یک سیاست واحد و اعمال سیاست‌های بخشی در قبال مهاجران بوده است.

معینی افزود: به عنوان نمونه ما با یک تبعه افغان مواجه هستیم که ۱۷ مدل کارت شناسایی دارد. وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار کارت شناسایی جداگانه و فراجا گذرنامه به او دادند. تعدد کارت‌های شناسایی وضع خوبی نیست زیرا هم تبعه سردرگم است و هم نظام اداری و مردم ما سردرگم هستند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت خاطر نشان کرد: ما نیازمند سازمان واحد برای اجرای سیاست‌های مد نظر نظام برای مهاجرین بودیم. این سامانه در دولت سیزدهم طراحی شده است و به سمت این رفته است که وضع مهاجران را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی اتباع ابعاد مختلفی دارد؛ گفت: بخشی از این ساماندهی ساماندهی هویتی و شناسایی است. بسیاری از این افراد از کشوری می‌آیند که دولتش شناسنامه و گذرنامه به آنها نداده است. بسیاری از آنها تذکره هم ندارند. این افراد به صورت مختلف وارد کشور می‌شوند و ممکن است هر بار که به ایران می آیند با یک اسم متفاوت وارد کشور شوند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت تاکید کرد: اساس سامانه ساماندهی مهاجرت مشخصات بیومتریک فرد خواهد بود. سامانه کاری به اسم فرد ندارد. اثر انگشت فرد، عنبیه چشم فرد مهاجر و اسکن چهره وی ثبت خواهد شد.

مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر