logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۳۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]

انتظار مردم از نمایندگان در مجلس؛ کنترل تورم!

انتظار-مردم-از-نمایندگان-در-مجلس؛-کنترل-تورم!
مردم انتظار دارند وکلای آنان به دور از سیاست زدگی مرسوم و با تکیه بر نظرات کارشناسی نخبگان و در پرتو احکام نورانی اسلام انقلابی عمل نموده و قوانینی برای توسعه همه جانبه کشور وضع کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره) به حق به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و تطابق نامگذاری روز مجلس با سالروز شهادت شهید مدرس، نشان از اهمیت و لزوم مبارزه و ایستادگی خستگی‌ناپذیر نمایندگان مردم در مقابل استبداد و استعمار بیگانه است.

بیشتر بخوانید

با این حال مجلس نماد آزادی‌خواهی، استقلال طلبی و پیشرفت و ترقی خواهی ایرانیان و پافشاری آنان بر حاکمیت قانون و بهره گیری از خرد جمعی در پیشبرد امور مملکتی است و نهادی است که با برآمدن از دل ملت به نماد مسلم و بی‌بدیل مردم‍سالاری دینی در جامعه اسلامی بدل شده است.

 ملت انتظار دارند وکلای آنان به دور از سیاست زدگی مرسوم و با تکیه بر نظرات کارشناسی نخبگان و در پرتو احکام نورانی اسلام انقلابی عمل نموده و قوانینی برای توسعه همه جانبه کشور وضع کنند، همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب نیز خطاب به نمایندگان مجلس دهم فرمودند «در قانونگذاری و در عمل به وظایف نمایندگی، و در نطق‌ها و موضع گیری‌های خود، انقلابی عمل کنید.»

بنابراین نمایندگان باید به نقش خطیر خود در ترسیم سرنوشت مردم و جامعه آگاه باشند و از این جایگاه حراست کنند تا مورد سوء استفاده بیگانگان واقع نشود. 

در این راستا موج‌رسا با چند تن از کاندید‌های نمایندگی مجلس به مصاحبه پرداخت که به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان ارائه نام کاندیدها میسر نیست. اما بخشی از مصاحبه با این افراد که به ارائه نقطه نظرات در خصوص انتظارات مردم از نماینده است، پرداخت که از منظر مخاطبان محترم می‌گذرد.

 اگر نمایندگان خارج از منافع سیاسی و باندی حرکت کنند اغلب مشکلات جامعه حل می‌شو

"م.ا" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه مردم انتظارت به حق انجام وظایف نمایندگی را از نمایندگان دارند، گفت: امام فرموده‌اند؛ مجلس در راس امور است و اگر مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کند و نمایندگان وظایف خود را به درستی انجام دهند و خارج از منافع سیاسی، گروهی و باندی حرکت کنند اغلب مشکلات جامعه که شاهد هستیم قابل برطرف شدن خواهد بود.

وی افزود: اگر ریل‌گذاری درست انجام شود و دولت نیز بر اساس همان ریل حرکت کند، مشکلات حل می‌شود اما متاسفانه در سنوات گذشته شاهد بودیم که نه مجلس ریل‌گذاری درست داشته و نه دولت به درستی به وظایف خود عمل کرده‌ است.

این کاندید انتخابات با بیان اینکه مجلس وظیفه دارد در چهارچوب قانون اساسی به وظایف خود به درستی عمل کنند، گفت: خارج از باندبازی، گروه‌گرایی و منافع گروهی اگر هر آنچه که وظیفه نمایندگان است انجام شود هم به نفع مردم خواهد بود و هم کشور.

کنترل نرخ تورم با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست

"ر.ر" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانون‌گذاری و نظارت در امور اجرایی کشور افزود: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی در مجلس به عنوان عصاره ملت، باید متفکرینی باشند که مسائلی که مایحتاج ملت و کشور است بررسی و در باره آن تصمیم اتخاذ شود.

به گفته این فعال سیاسی در یازده دوره مجلس شورای اسلامی، که با فرازو فرود‌های پیش آمده در فضای سیاسی کشور متاثر بود، برخی دوره ها به جهت ورود ناکارآمدها و بعضا صرف سیاسی شدن این نهاد، مجلس نتوانست انتظارات مردم را بر آورده کند و در برخی دوره‌ها هم عملکرد خوبی داشته است اما مطلوب نیست.

وی انتظار از مجلس شورای اسلامی را، با اولویت بررسی راهکارهای قانونی افزایش قدرت خرید مردم و تامین معیشت آنها، کنترل نرخ تورم با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست، تشویق قانونی رونق تولید و صنعت با تکیه بر توان داخلی و توجه به دانش آموختگان فنی، مهندسی و فناورانه، مبارزه جدی با هر نوع شکل مافیا در عرصه‌های مختلف و رانت اطلاعاتی و محدودیت امضاهای طلایی با تصویب راهکارهای قانونی مسدود کننده و جلوگیری از دور زدن قانون، نظارت درست بر مالیات بخش در آمد‌های نجومی، تصویب عالمانه قانون، جلوگیری از تعارض قوانین و تبصره‌های تبعیض آمیز، نیز توجه به مسئله مهم منابع حیاتی آب، انرژی و محیط زیست و در یک کلام، تشکیل یک نهاد قانون گذاری در تراز انقلاب اسلامی اعلام کرد.

این کاندید انتخابات با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تغییر در قانون انتخابات هرچند دیر هنگام، گامی است در فراهم کردن تشکیل مجلس کار آمد و مقتدر و امید است مردم عزیز ضمن مشارکت در تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی خود، حقیقتا با دقت بیشتر در انتخاب ها ، بدون توجه به تبلیغات‌های پرهزینه، اطمینان از سلامت اخلاقی، کاری، اجتماعی، اقتصادی، انقلابی‌گری، جسارت، توانایی و تعهد کاندیداها، اصلح ارجح را به مجلس راهی کنند.

وظیفه نمایندگان شنیدن صدای مردم و انعکاس آن به مدیران میانی و مدیران ارشد است

"م.ب" کاندید از حوزه انتخابیه خدابنده با اشاره به اینکه انتظارات مردم از نماینده را می‌توان به ۲ دسته عمده تقسیم کرد، گفت: اول این که درقالب وظیفه اصلی نمایندگی است که شامل تصویب قوانین ملی و نظارت است. 

و دوم اینکه حضور بین مردم و در تماس نزدیک و صمیمی با مردم و در حد توان پیگیری مشکلات شخصی و مشکلات منطقه‌ای، شنیدن صدای مردم و انعکاس صدای مردم به مدیران میانی و مدیران ارشد است.

نمایندگان مجلس برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و انقلابی کشور تلاش کنند 

"ج.ط" کاندید انتخابات از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه با اشاره به تنوع انتظارات مردم از نمایندگان مجلس شورای گفت: بسته به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور متفاوت است. با این حال، برخی از انتظارات کلی مردم از نمایندگان مجلس عبارتند از:

تصویب قوانین عادلانه: 

نمایندگان مجلس باید قوانینی را تصویب کنند که عادلانه و منصفانه باشند و حقوق همه اقشار جامعه را تأمین کنند.

نظارت بر عملکرد دولت: 

نمایندگان مجلس باید بر عملکرد دولت نظارت دقیق کنند و در هنگام رای اعتماد به وزرا مصالح مردم، نظام و انقلاب را در نظر بگیرند و چنانچه وزیری در انجام وظایف خود کوتاهی کرد بدون هیچگونه ملاحظه ای نسبت به سوال و یا استیضاح اقدام لازم به عمل آورند.

حل مشکلات مردم:

 نمایندگان مجلس باید تلاش کنند با تصویب قوانین نسبت به حل مشکلات اساسی کشور از جمله مشکلات محرومین تا رسیدن به وضعیت مطلوب آنها اقدام کنند.

حوزه اقتصادی: 

مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش کنند و از راهکارهای موثر برای کاهش فقر و بیکاری حمایت کنند.

حوزه اجتماعی:

مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس برای بهبود وضعیت اجتماعی کشور تلاش کنند و از راهکارهای موثر برای کاهش نابرابری و تبعیض حمایت کنند.

حوزه فرهنگی: 

مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و انقلابی کشور تلاش کنند و از راهکارهای موثر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی حمایت کنند.

حوزه سیاسی:

 مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس برای تقویت دموکراسی و حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی کشور اقدام نمایند.

البته، برخی از مردم انتظارات بیشتری از نمایندگان مجلس دارند و از آنها می‌خواهند که برای حل مشکلات اساسی کشور، مانند فساد، فقر، نابرابری و تبعیض، اقدام کنند. با این حال، باید توجه داشت که نمایندگان مجلس نیز محدودیت‌هایی دارند و نمی‌توانند به تنهایی همه مشکلات کشور را حل کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر