logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۳۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور منابع آب شهرستان ابهر:

تصفیه‌خانه نصیرآباد خرمدره پاسخگوی پساب تولیدی نیست

تصفیه‌خانه-نصیرآباد-خرمدره-پاسخگوی-پساب-تولیدی-نیست
مدیر امور منابع آب شهرستان ابهر گفت: با توجه به وجود تصفیه‌خانه در اراضی نصیرآباد و عدم پاسخگویی تصفیه‌خانه به حجم پساب تولیدی، مازاد پساب وارد رودخانه کبیر می‌شود.

سید حسن ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با عنایت به توسعه شهری و بالا رفتن مصرف سرانه آب شرب همشهریان، موجب تولید پساب شهری می شود که باید توسط سازمان آب و فاضلاب آب استحصالی تصفیه و در واحدهای صنعتی مجددا مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به وجود تصفیه‌خانه در اراضی نصیرآباد و عدم پاسخگویی تصفیه‌خانه به حجم پساب تولیدی، مازاد پساب وارد رودخانه کبیر می‌شود که بعلت بالا بودن اوره و دترجنت‌های موجود در آن سفره‌های زیر زمینی را آلوده و موجب سوءاستفاده برخی از زارعین فرصت‌طلب می شود.

ابراهیمی تصریح کرد: این روند با زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی و با برداشت لوبیا و محصولات کشاورزی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، باوجود فواید بسیار زیادی که استفاده از فاضلاب تصفیه شده به‌همراه دارد، زمانیکه این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

مدیر امور منابع آب شهرستان ابهر گفت: آب و فاضلاب استان جهت به حداقل رساندن خطرات زیست‌محیطی و شیوع بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم، نسبت به پیگیری مستمر جذب تخصیص و اعتبارات ویژه از وزارتخانه، برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه نصیرآباد و تصفیه‌خانه خرمدره براساس تکنولوژی روز دنیا همت مضاعف نشان دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر