logo
امروز : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۲۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان مطرح کرد:

پساب صنایع، مهم‌ترین عامل آلودگی محیط زیست

پساب-صنایع،-مهم‌ترین-عامل-آلودگی-محیط-زیست
مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: پساب صنایع مهم‌ترین عامل آلودگی محیط زیست است و در این راستا نیز تصفیه‌خانه پگاه زنجان فعال شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد‌رضا یافتیان امروز در نشست خبری که به طور مشترک با مدیر‌عامل شرکت پگاه زنجان و خبرنگاران استان برگزار شد اظهار داشت: واحد‌های صنعتی متفاوتی در استان وجود دارد اما وقتی برایند آنچه که به عنوان مسائل واحد‌های مختلف در ارتباط با محیط زیست سنجیده می‌شود به این نکته می‌رسد که شرکت شیر پگاه زنجان تقریبا اغلب مسائل را حل کرده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در کنار تولیدات محصولات لبنی که بسیار حائز اهمیت است، اما مسائل زیست محیطی نیز اهمیت بالایی دارد، به عبارتی مهم‌ترین موضوع به لحاظ زیست محیطی بحث پساب صنایع است و باید کنترل شده باشد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه آب ماست خود عامل بسیار مهمی در آلودگی محیط زیست است گفت: اما با دیپلم دانش‌بنیانی که در این شرکت اخذ شده به مسیری حرکت کرده است که از آب ماست محصولات دیگری تولید می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تا بهمن ماه گذشته پساب شیر پگاه متصل به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری بود گفت: اما این ارتباط قطع شد بنابراین وجود پساب‌ها که تصفیه خانه‌ای نداشت مشکلاتی را برای ساکنان اطراف به همراه داشت. اما با اولین اخطار که به مجموعه پگاه داده شد در نهایت با همراهی مدیریت مجموعه مواجه شدیم تصفیه خانه شرکت ارتقا یافت. 

یافتیان ادامه داد: از ابتدای تیرماه امسال پیگیری‌های جدی منجر شد که هم به لحاظ پرسنلی و هم تجهیزاتی، بسیاری از مسایل مربوط به تصفیه خانه این مجموعه مرتفع شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به موضوع جابجایی شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان گفت: جابجایی یک واحد تولیدی مستلزم مطالعه جامع و دقیق است. در این زمینه برای جابه‌جایی صنایع باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدام به مطالعه بر پایه هزینه و زمان کند.

وی در ارتباط با بوهای متصاعد شده در شهر زنجان نیز گفت: در حال پیگیری منشأ و عوامل بوهای متصاعد در غرب زنجان هستیم.

یافتیان اذعان کرد: بوهای نامطبوع عوامل مختلفی دارد که حل آن نیازمند رفع مشکلات حقوقی است که باید حل شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر