logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۳۷۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فیلم:

پرستاران فرشتگان رحمت برای بیمارانند

پرستاران-فرشتگان-رحمت-برای-بیمارانند
پرستاران همزمان با انقلاب اسلامي و مبارزات مردم با انجام فعالیت‌های مستمر خود خدمات ارزنده‌ای به انقلاب ارائه دادند و همچنين در دوران کرونا، پرستاران از جمله گروه‌هايی بودند که حضور مستمري در خط مقدم جبهه مبارزه با این بیماری حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» همه ساله زاد روز ولادت با سعادت بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب (س) را تحت عنوان روز پرستار گرامی می‌دارند. یکی از سیره های عملی زندگی حضرت زینب (س) پرستاری و دستگیری از بیماران و درماندگان بود. اتفاقات سختی که در طول حیات سراسر مرارت بار ایشان رخ داد، همچون بیماری مادر بزرگوارشان، ضربت خوردن پدر بزرگوارشان، مسمومیت برادر و بالاخره حادثه عظیم کربلا، زینب را به عنوان الگوی پرستاری و پرستاران معرفی کرد و سالروز ولادتش به عنوان روز پرستار نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید

پرستار بزرگ صحرای كربلا، در آن روز سخت، وظايف سنگيني به عهده داشت: تقويت روحيه مجروحان و خانواده شهيدان، رسيدگي به بازماندگان و كمك به اطفال. هم چنين ايشان به مراقبت از حضرت سجاد(ع) نيز كه در بيماري شديد به سر مي برد، مشغول بود.

حيف است زينب سلام الله عليها را تنها پرستار بيمار بخوانند زيرا پرستارى از بيمار يكى از كوچك‏ترين مسؤوليت ‏هاى حضرت زينب سلام الله عليها بود، و هر چند پرستارى وظيفه سنگين و ارزشمندى است و پرستار متعهد بايد با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملايمات براى انجام خدمتش ‏بنمايد و چنين كارى از عهده هر كس برنمى‏آيد ولى با اين حال ‏مقام زينب كبرى سلام الله عليها، آن‏قدر والا و عظيم است كه او را پرستار نهضت و انقلاب حسينى بايد بناميم، زيرا اين پرستارى به مراتب مهم‏تر و سرنوشت‏ سازتر از پرستارى بيمار بود.  

پرستاران همزمان با انقلاب اسلامي و مبارزات مردم با انجام خدمات مستمر خود خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و مجروحين ارائه دادند. همچنين در دوران دفاع مقدس، پرستاران از جمله گروههایی بودند که حضور مستمری در خطوط مقدم جبهه داشته و هر جا مجروحي بود پرستاران و کادر امدادي بر بالين وی حاضر بودند . در بيمارستانهاي صحرايي و در سخت ترين شرايط به کمک مجروحين شتافته و در اين راه شهدا و ايثارگران بسياري تقديم انقلاب کردند.

یک پرستار صبح تا شب یا شب تا صبح با درد و آه و ناله بیمار سروکار دارد و گاهاً شاهد صحنه‌های رقت بار و ملالت آوری نظیر مرگ بیمار در کنار آه و ناله و فغان همراهان می باشد.که مستقیماً به روح و روان پرستار تاثیر منفی می گذارد. درکنار این مسئله نباید از این نکته نیز غافل ماند زمانی که پرستاری لبخند رضایت را در چهره بیمار می بیند نوعی رضایت مندی عمومی در او ایجاد می شود که قابل توصیف نیست.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ... ] [ ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ]
روزشون مبارک
فرم ارسال نظر