logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۳۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

بیماری‌های قلبی و عروقی عامل ۳۹ درصد از عامل مرگ و میرهای در استان زنجان

بیماری‌های-قلبی-و-عروقی-عامل-۳۹-درصد-از-عامل-مرگ-و-میرهای-در-استان-زنجان-
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه همچنان بیماری قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میرهای در استان زنجان است گفت: ۳۹.۵۸ درصد از مرگ و میرهای در اثر این بیماری است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مشهود تقلیو روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی ارتباط مستقیم با فشار خون بالا و دیابت دارد گفت: مهمترین علت مرگ و میر در استان به میزان ۳۹.۵۸ درصد، شامل بیماری‌های قلبی و عروقی است و بعد از آن سرطان‌ها و تومورها به میزان ۷۳. ۱۵ درصد و بیماری‌های تنفسی به میزان ۱۰.۶۲ درصد قرار دارند.

بیشتر بخوانید
وی گفت: تا کنون ۴۹ هزار و ۸۰۵ نفر معادل ۶.۲۵  درصد از جمعیت هدف استان در طرح غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند که رقم بسیار پایینی است و نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی مردم از این طرح ملی می‌باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: کنترل فشار خون و دیابت با رعایت رژیم غذایی عدم استفاده از نمک و بالا بردن مصرف حبوبات و سبزیجات و روزانه نیم ساعت ورزش هوازی منظم داشتن و عدم مصرف سیگار و الکل از جمله مواردی است که در کاهش ابتلا به این بیماری خاموش کمک می‌کند.
تقی‌لو ابراز کرد: طرح پایش سلامت در استان زنجان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد و گروه‌های تحت هدف در این پویش افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار هستند که باید زنان باردار نسبت به این مهم حساس باشند.
وی اضافه کرد: ۷۹۶ هزار و ۳۳۳ نفر از استان زنجان تحت پوشش غربالگری فشار خون و دیابت قرار می‌گیرند که نیازمند آگاهی افراد در جامعه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: علت اصلی توجه به سلامت امید به زندگی است که سن امید به زندگی در استان زنجان ۷۸.۹۵ سال است،‌ که این میزان در زنان ۸۱.۳ و در مردان ۷۶.۶۶ سال ثبت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر