logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۳۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

رگبار شدید باران در ۱۸ استان

رگبار-شدید-باران-در-۱۸-استان
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار شدید باران در ۱۸ استان و آبگرفتگی معابر همچنین افزایش وزش باد و ارتفاع موج در دریای خزر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک، کاهش نسبی دما، در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در خوزستان، ایلام، نیمه غربی استانهای کردستان و کرمانشاه، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، پنج‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) در خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد و جمعه (۲۶ آبان‌ماه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، غرب کردستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، غرب و جنوب بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

در این شرایط جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ دیگری آورده است: از صبح جمعه تا صبح شنبه (۲۶ تا ۲۷ آبان‌ماه) وزش باد شدید موقتی با بیشینه سرعت (۳۰-۲۰ نات ) و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱.۵ تا ۲ متر و دور از سواحل بیشتر از ۲.۵ متر دردریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی ، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به جلوگیری از تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، محدود کردن ورود و خروج کشتی‌ها به بندر ، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های شیلاتی و  پشتیبانی صنایع فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر