logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۳۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تا انتخابات همراه با خبرنگاران_۲؛

توجه به توانمندی یا رای از سر دلسوزی!

توجه-به-توانمندی-یا-رای-از-سر-دلسوزی!
سردبیر هفته‌نامه شهاب زنجان با اشاره به اینکه هر حزبی که بالا می‌آید تمام اطرافیان خود را بالا می‌کشد در صورتی که باید به کارایی شخص و توانمند بودن آن توجه داشت، گفت: همین امر می‌تواند دلیلی برای گسستگی بین دولت و مردم باشد.

فائزه تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه در جامعه نارضایتی‌های وجود دارد که می‌تواند موثر بر انتخابات باشد، اظهار داشت: احزاب موثر بر شرکت مردم در انتخابات هستند و می‌توانند نقش اساسی در جامعه داشته باشند اما در جامعه خودمان ما این قضیه را شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه احزابی که وارد عمل شده‌اند مشکلاتی را نیز به وجود آورده و فقط منافع حزب را دنبال کرده و منافع عامه را در نظر نگرفته‌اند؛ گفت: همین موضوع به مسئله‌ای تبدیل شده است که نارضایتی مردم را در پی داشته است. بنابراین این نارضایتی‌ها خود موثر در انتخابات می‌تواند باشد.

تقی‌لو با بیان اینکه مشکلات معیشتی، خوراک، پوشاک و مسکن از مهم‌ترین مسائلی هستند که عامه مردم با آن درگیر هستند، گفت: اغلب مشکلات را به تحریم گره می‌زنند در صورتی که تحریم تنها قسمتی از موضوع است و گاها در جامعه ناکارامدی‌هایی باعث می‌شود که هیچ قشری از موقعیتی که دارد راضی نباشد.

وی با بیان اینکه گاها به نظر می‌رسد مدیریت به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: به نظر بنده اگر مدیریت سلیقه‌ای فراگیر شود مردم اعتماد خود را به دولت از دست می‌دهند و این یک آسیب بزرگ است.

سردبیر هفته نامه شهاب زنجان، صنعت و تجارت زنجان گفت: یکی از سازمان‌های استان در طول سال‌های گذشته با اینکه شاهد موقعیت‌های خوبی بود اما در حال حاضر وضعیت بغرنج دارد و همه این موضوعات به انتصابات برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه هر حزبی که بالا می‌آید تمام اطرافیان خود را بالا می‌کشد در صورتی که باید به کارایی شخص و توانمند بودن آن توجه داشت، خاطر نشان کرد: همین امر می‌تواند دلیلی برای گسستگی بین دولت و مردم باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم نماینده خود را انتخاب می‌کنند قطعا انتظاری نیز از وی دارند، خاطرنشان کرد: نمایندگانی که بی‌توجه به مطالبات مردمی هستند می‌توانند تاثیر منفی بر حضور مردم در انتخابات داشته باشند؛ اما این موضوع دور از انتظار نخواهد بود مردم به دلیل اینکه عاشق نظام و انقلاب هستند باز هم پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

سردبیر هفته نامه شهاب زنجان، صنعت و تجارت زنجان با اشاره به اینکه نمایندگانی که کارآمد نیستند نباید دوباره در انتخابات پیشرو شرکت کنند، گفت: گاها منفعت طلبی شخص نمایندگان و عدم توجه به حق مردم سبب می‌شود که دوباره در این ماراتن شرکت نمایند. اما نمایندگان وقتی که می‌ببینند توانایی لازم برای مسائد کردن شرایط را ندارند بهتر است که از دور انتخابات کنار بکشند و شرایط را برای افراد توانمند فراهم کنند. 

وی با تاکید بر اینکه بهتر است همه ما نگرش خود را تغییر دهیم، و نگرش کلی داشته باشیم و همگان را در نظر بگیریم تصریح کرد: گاها منفعت طلبی وجود دارد، اما بهتر است فرهنگ‌سازی در این زمینه در جامعه انجام شود و اگر نگاه این باشد و در این زمینه هزینه شود یقینا موفق‌تر خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : مجید اسکندری ] [ ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ]
احسنت نماینده نباید نماینده قشر خاص و حزب و گروه باشد ‌،نماینده باید نماینده آحاد جامعه و اقشار مختلف باشد. عدم نظارت و مطالبه حق موکلین از ترک فعل نمایندگان است
فرم ارسال نظر