logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۳۵۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه داوطلبان انتخابات ممنوع است

استفاده-از-امکانات-دولتی-به-نفع-یا-علیه-داوطلبان-انتخابات-ممنوع-است
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: استفاده از موقعیت، امکانات، تجهیزات و زمان اداری برای فعالیت تبلیغات انتخابات ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه نتایج فرایند‌های مختلف انتخاباتی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت ابلاغ نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس بود که از ۳۷۴ نفر ۲۳۲ نفر تایید صلاحیت شدند که توسط هیئات‌های اجرایی که به نوعی نمایندگان اقشار مختلف مردم هستند؛ انجام شد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: هیئات اجرایی شامل ۸ عضو مردمی و معتمدین مردم است که توسط ۳۰ نفر از منتخبان اقشار مختلف انتخاب شدند و ۳ عضو حقوقی فرماندار، دادستان و مسئول ثبت احوال نیز حضور داشتند، غلبه تصمیم‌گیری و رای‌ها از طریق مردم بود و شخص فرماندار هیچ دخالتی در نتایج نداشت و با رعایت اصل قانون این اتفاقات رخ داد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ درصد از داوطلبان رد صلاحیت

و ۳۰ درصد عدم احراز شدند، گفت: مجموعه این دو گروه می‌توانند از طریق هیئات نظارت و در ادامه شورای نگهبان شکایت خود را ثبت کنند.

وی در ارتباط با بحث انتخابات و مراحل آن اذعان کرد: بخش‌نامه‌ای ارسال شده است که تاکید بر عدم استفاده از موقعیت، امکانات، تجهیزات و زمان اداری برای فعالیت تبلیغات انتخابات دارد. 

رفیعی با تاکید بر رعایت بی‌طرفی کامل

و عدم اقدام به نفع نامزد‌ها و احزاب مخلتف در فرایند انتخابات، بیان کرد: طبق ماده ۷۴ در قانون جدید پیش‌بینی شده است که به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی باید فهرست و مشخصات کاملی که عرفا می‌توانند برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کنند با برنامه پیشنهادی به هیئات اجرایی استانی ارائه دهند. 

وی اذعان کرد: در کنار ممنوعیت‌ها با نظر هیئات بررسی تبلیغات استانی اجازه داده شده تا امکانات دستگاه‌ها برای استفاده تمام داوطلبان استفاده شود. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر