logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۷۴۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

اساس جمهوریت حضور مردم در عرصه‌های مختلف است

اساس-جمهوریت-حضور-مردم-در-عرصه‌های-مختلف-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه اصل و اساس جمهوریت حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف است گفت: بدون حضور مردم در عرصه‌های مختلف انقلابی شکل نمی‌گرفت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه آغاز ایام ذی‌القَعده ماه بندگی خدا و دهه کرامت را به عموم مردم تبریک عرض می‌کنیم اظهار کرد: مقام زن در تعالیم اسلامی دارای کرامت است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دهه کرامت زمان مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت(ع)، افزایش آگاهی و بصیرت نسل‌های جوان نسبت به مکتب ائمه اطهار(ع) است ابراز کرد: دختران و زنان در جامعه ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و معنوی در میدان هستند ‌و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور فعال دارند. 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اصل و اساس جمهوریت در حضور مردم خلاصه و معنا شده است افزود: بدون حضور مردم انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت و حضور مردم پای صندوق‌های رای نشان از حق و وظیفه بودن این امر مهم است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بالاترین مقام و منزلت زن مادر شدن است تصریح کرد: در اسلام زن و مقام مادر دارای کرامت است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت زمان مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت(ع)، افزایش آگاهی نسل جوان نسبت به مکتب ائمه اطهار هدایت جوانان در مسیر تقوا است عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) توصیه‌های زیادی به مقام شامخ مادر داشتند.

امام جمعه زنجان اضافه کرد: زمانی در کشور مستشاران آمریکایی تعیین کننده سرنوشت این کشور و مردم بودند و حقوق آمریکایی‌ها در یک کارخانه بیشتر از کارگر ایرانی بود و یک ایرانی حق اعتراض به شرایط موجود در کشور را نداشت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه قانون اجازه استفاده مستشاران نظامی آمریکایی از بند دوم کنوانسیون وین، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸، توسط نظام جمهوری اسلامی ایران لغو شد اضافه کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری رژیم پهلوی سبب تحقیر و پس‌رفت ایران شد و با تشکیل نظام مقدس جمهوری و انقلاب اسلامی حقارت‌ها و وابستگی به غرب پایان یافت.

وی با اشاره به نهضت تنباکو که در اعتراض به اعطای امتیاز انحصار تجارت توتون و تنباکو در ایران شکل گرفت گفت: فتوای تاریخی تحریم توتون و تنباكو به وسیله میرزای شیرازی ضربه‌ای سنگین بر مستکبران بود كه بر پیكر استعمارگران وارد شد و باعث افتخار است.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با مدیریت انگلیس، اروپا و آمریکا تشکیل شد و تاکنون کاری جز جنایت و آدم‌کشی نداشته و کارنامه سیاهی در قتل و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع دارد.

وی افزود: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند شبانه به خوابگاه‌ها دانشجویان می‌روند آنها را دستگیر می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر