logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۳۴۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفتگو با موج‎رسا:

123 هزار رو 578 کودک دارای سوء تغذیه مورد حمایت کالابرگ قرار گرفتند

123-هزار-رو-578-کودک-دارای-سوء-تغذیه-مورد-حمایت-کالابرگ-قرار-گرفتند
مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته برای هر کودك مبتلا به سوءتغذیه در دهک‎های درآمدی یک تا پنج، یک میلیون تومان است گفت: 123 هزار رو 578 کودک دارای سوء تغذیه مورد حمایت کالابرگ قرار گرفته‎اند.

سجاد اجاقلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در کل کشور 145 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شناسایی شده‎اند که از آن 123 هزار رو 578 کودک در خانوارهای یک تا هفت مورد حمایت قرار گرفته‎اند گفت: اعتبار تخصیص یافته براي هر کودك مبتلا به سوءتغذیه در دهک­هاي درآمدي یک تا پنج، یک میلیون تومان و برای هر کودك مبتلا به سوءتغذیه در دهک­هاي درآمدي شش و هفت600 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دفتر امور حمایتی و توانمندسازی معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، به استناد قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با اجرای برنامه ارزشمند و مؤثر رفع سوء تغذیه کودکان، گام بزرگی در تأمین امنیت غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه کشور، برداشته است.

مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: حساب سرپرستان خانوار داراي کودك زیر پنج سال مبتلابه سوء تغذیه در دهک­هاي یک تا هفت درآمدي، در قالب سبدغذایی مشتمل براقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش شارژ گردید که ازطریق فروشگاه­هاي طرف قراردادکالابرگ الکترونیکی قابل استفاده می­باشد.

اجاقلو ابراز کرد: در استان زنجان تعداد 955 کودک دارای سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی شده است که از این تعداد 877 خانوار دارای یک کودک دارای سوء تغذیه، 53 خانوار دارای دو کودک دارای سوءتغذیه و تعداد چهار خانوار نیز دارای سه کودک دارای سوءتغذیه هستند.

وی ابراز کرد: بر اساس گزارش جدول درصد شمولیت استان‎ها در برنامه رفع سوءتغذیه گزارش پیوست، سهم استان زنجان از کل، 81 صدم درصد است و در رتبه 22 کشوری قرار دارد.

وی گفت:  استان زنجان به لحاظ وضعیت بهتر و مناسب تغذیه کودکان، رتبه 10 در کل کشور را دارد.

مدیر امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: از آنجاکه در فرآینداجرای برنامه رفع سوء تغذیه به کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه مهمی دارد و پس از این مرحله که خانوارهای مشمول مورد حمایت مالی قرار گرفته‎اند، مراکز بهداشتی استان می‎بایست ضمن آموزش خانوارهای واجد شرایط، نسبت به پایش و تن­سنجی بصورت فصلی اقدام و نتیجه جهت تصمیم گیری برای تداوم طرح برای کودکان رو به بهبود و قطع آن در صورت هزینه کرد نامناسب خانواده، به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال گردد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ابوالفضل رحیم پورخطاب ] [ ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ]
ماه قبل 1میلیون تومان واریزشدبرای فرزندزیر3سال دارم کالابرگ گرفتم امااین بورج واسم واریزنشده کجابایدخبربگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید
[ نام : مجید ] [ ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ]
ربتی به یارانه داره
[ نام : حدیث ] [ ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ]
سلام آیا این کالا برگ برای یک ماه هست یا تمام ماه ها شامل می ش ود
[ نام : سما ] [ ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ]
سلام جریان این کالابرگ سو تغذیه کودکان چیه؟ آیا پس از خرید از مبلغ یارانه کم میشود؟
فرم ارسال نظر