logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۳۳۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

دانش آموزان زنجانی در قالب ۱۸ کاروان به راهیان نور اعزام می‌شوند

دانش-آموزان-زنجانی-در-قالب-۱۸-کاروان-به-راهیان-نور-اعزام-می‌شوند
مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ شهادت در میان نسل‌های جدید انقلاب برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است گفت: دانش آموزان زنجانی در قالب ۱۸ کاروان به راهیان نور اعزام می‌شوند.

هادی توفیقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بسیج دانش آموزی به عنوان بزرگترین تشکل قانونی در سطح مدارس حضور دارند گفت: فعالیت بسیج دانش آموزی اول در قالب میراث دار 36 هزار شهید دانش آموزی و دوم به عنوان همکار مجموعه آموزش و پرورش در راستای کمک به اجرای طرح تحول بنیاد اموزش و پرورش در راستای تربیت نسل‎های جدید انقلاب فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برنامه و فعالیت بسیج دانش آموزی با رویکرد تربیتی، جهت‎گیری انقلابی و به صورت دانش آموز محور، در راستای نشاط آفرینی، امید آفرینی و استکبار ستیزی برنامه‎ریزی و اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان عنوان کرد: دو کار مهم بسیج دانش آموزی در سطح استان کار تربیتی و تشکیلاتی است که در همین راستا از مهمترین برنامه‎های تربیتی بسیج دانش آموزی طرح‌های ارتباط مسجد، مدرسه و خانواده را می‌توان نام برد.

توفیقی افزود: از جمله طرح‎های اجرا شده در مدارس زیر نظر بسیج داش آموزی طرح شهید بهنام محمدی در مدارس متوسطه اول، شهید فهمیده مدارس متوسطه دوره دوم و طرح شهید عزیز اللهی مدارس دوره متوسطه اول است.

وی ابراز کرد: در هر مدرسه باید حداقل یک گروه جهادی مدرسه محور تشکیل شود که دانش آموزان در راستای کمک به هم نوع و در جهت حفظ روحیه مسئولیت پذیری پویش‌های مختلف انجام شده است از جمله پویش‎ها، پویش " همکلاسی مهربان" است تا دانش اموزان بی بضاعت و مناطق محروم شناسایی شده و کمک رسانی شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان تاکید کرد: یکی از برنامه‎های مهم بسیج دانش آموزی انتقال فرهنگ شهادت به نسل سوم و چهارم انقلاب است مهمترین آنها برای ترویج فرهنگ شهدا برگزاری "یادواره‎های شهدای دانش آموز محور" است که تحت عنوان "لاله‎های روشن " با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

توفیقی عنوان کرد: از آنجا که 36 هزار شهید دانش آموز در هشت سال دفاع مقدس شجاعانه در برابر دشمن ایستادند به پاس قدردانی از شهدا 36  هزار یادواره شهید درون مدرسه‌ای زیر نظر بسیج دانش آموزی اجرا شده است.

وی ابراز کرد: از دیگر برنامه هایی که در این راستا اجرا شده است بحث اعزام نیرو به منطق جنگی، راهیان نور است  که هر ساله در استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته 10 دستگاه اتوبوس برادران و 10 دستگاه اتوبوس خواهران به صورت چهار روزه به مناطق جنوب برای بازدید در قالب راهیان نوراعزام شدند که امسال 18 دستگاه اتوبوس راهیان نور جهت اعزام  خواهران در آذرماه و 18 دستگاه اتوبوس برای اعزام به جنوب کشور و بهره منده از برنامه‌‎های راهیان نور و یادمان‎های دفاع مقدس تنظیم شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر