logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۳۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

بسیج دانش‌آموزی مطمئن‌ترین بستر رشد دینی نوجوانان است

بسیج-دانش‌آموزی-مطمئن‌ترین-بستر-رشد-دینی-نوجوانان-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی مطمئن‌ترین بستر رشد دینی نوجوانان است، گفت: روز دانش‌آموز امسال باید پرشور تر از همیشه برگزار شود چرا که این جوانان انقلابی ثابت کردند همواره پشتیبان انقلاب هستند‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، با اشاره به سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله شهید حسین فهمیده اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز از سنگر مدرسه به سمت سنگر دفاع حق علیه باطل و جبهه‌های جنگ شتافتند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در فضای مجازی و شبکه‌های معاند ادعا می‌شود که محال است نوجوانی در این سن نارنجک به دست بگیرد و مقابل تانک دشمن بایستد و این حرف افسانه است، گفت: در حالی است که در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از این دست نوجوانان و جوانان در کشور زیاد بود. 

امام جمعه زنجان افزود: همان‌گونه که در تاریخ ثبت شد احمد جعفر قصیر جوانی ۱۷ ساله لبنانی یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش اسرائیل در شهر صور حمله انتحاری کرد و بیش از ۷۰ افسر و درجه دارا اسرائیلی کشته شدند. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روحیه شجاعت‌طلبی نسل نوجوان در جنگ تحمیلی، تاکید کرد: نسل جوان باید الگوهای خود و امثال شهید قصیرها و فهمیده‌ها را بشناسند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت رژیم کودک کش اسرائیل و حمایت سران فتنه و اسکتبار اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد شهدای فلسطین کودکان و زنان هستند، باید از جوامع جهانی سوال پرسید آیا بیمارستان یک منطقه نظامی یا پادگان بود که ۶ هزار بمب با وزن یک تن به ساخته آمریکا به سر این غیر نظامیان ریخته شد؟

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی‌ها که تحت تاثیر شبکه‌های معاند و گفته‌های بی‌اساس هستند می‌گویند این جنگ را در ابتدا فلسطین شروع کرد، افزود: باید گفت بیش از ۷۰ سال اشغال‌گری، قتل عالم و هرگونه جنایت علیه فلسطین شکل گرفت آیا آنان حق دفاع ندارد؟ 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه به اینکه نسل جوان و نوجوان باید با تفکرات، انگیره، بصیریت و اقدام انقلابی آشنا باشند و در این راستا حرکت کنند، ابراز کرد: ایشان فرمودند که به نسل آینده ساز کشور بسیار امیدوار هستم. 

آیت‌الله خاتمی، نقش آموزش و پرورش، خانواده، جوامع، سازمان‌های فرهنگی، پایگاه و مساجد را در تعالی و رشد نوجوانان موثر اعلام کرد و گفت: همراهی و همدلی خانواده، مدرسه با جبهه‌های فرهنگی لازمه این مسیر است.  

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی مطمئن‌ترین بستر رشد دینی نوجوانان است، اذعان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ رخ داد، اما نکته مهم این است که روز دانش‌آموز امسال باید پرشور تر از همیشه برگزار شود چرا که این جوانان انقلابی ثابت کردند همواره پشتیبان انقلاب هستند‌. 

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب، اذعان کرد: این شهید بزرگوار همیشه سدّ مستحکمی در مقابل خطوط انحرافی در جریانات ضدانقلابی بود. 

آیت‌الله خاتمی با گرامی‌داشت شهادت جوان انقلابی آرمان علی‌وردی در ۶ آبان و روح الله عجمیان در ۱۲ آبان، خاطرنشان کرد: ایران شیعه خانه اهل بیت است و همین جوانان و شهدایی که در عرصه‌های مختلف برای سرافرازی نظام و اسلام جانفشانی کردند، گنجینه‌های پایان ناپذیر هستند، به گفته امام راحل هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت برای همیشه سرافراز است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر