logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۳۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

فروش داروهای شیمیایی در عطاری‌های زنجان پیگرد قانونی دارد

فروش-داروهای-شیمیایی-در-عطاری‌های-زنجان-پیگرد-قانونی-دارد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه قرص ترامادول در اکثر عطاری‌ها به صورت غیرقانونی فروخته می‌شود گفت: فروش داروهای شیمیایی در عطاری‌های زنجان پیگرد قانونی دارد.

علیرضا حقیقت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  با بیان اینکه قرص ترامادول که در اکثر عطاری‌ها به صورت غیر قانونی فروخته می‌شود قاچاق است گفت: با این وجود باز برخی عطاری‌ها فروش این اقلام دارویی را دارند.

بیشتر بخوانید
وی افزود: درباره قرص ترامادول باید به درصد دوز آنها توجه کرد چرا که ترامادول‌هایی هستند که درصد دوز مربوط به آنها بین 2 الی 4 برابر است که از حد معمول بیشتر هستند و مصرف این گونه داروها عوارض زیادی به دنبال دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: قرص ترامادول با درصد دوز بالا در واقع منشا واردات داروهای قاچاق است که مقدار آنها دو یا سه برابر بیشتر از حد مجاز بوده که مسمومیت با این درصد دوز بالا باعث تشنج در افراد مصرف کننده می‌شود.
حقیقت ابراز کرد: قرص ترامادول به شدت اعتیاد آور است و بسیار کسانی هستند که از این واقعه تلخ بی اطلاع می‌باشند.
وی تاکید کرد: هیچ عطاری مجاز به عرضه هیچ نوع فراورده دارویی شیمیایی نیست حتی تجویز و خرید قرص ترامادول در داروخانه‌ها نیز صرفا زیر نظر پزشک و با ارائه نسخه پزشک می‌باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: هر گونه تخلف در موارد اعلام شده از طریق تمام دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط قابل پیگیری است.
حقیقت افزود: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف درباره فروش قرص ترامادول از طریق عطاری‌ها یا مراکز غیر از داروخانه‌ها می‌توانند با شماره 110 تماس بگیرند و تخلفات مربوطه را گزارش دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر