logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۳۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

داروهای فاقد برچسب اصالت تقلبی هستند

داروهای-فاقد-برچسب-اصالت-تقلبی-هستند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان در خرید دارو در بازار در مرحله اول شناخت و تشخیص اصالت دارو توجه کنند گفت: داروهای تقلبی فاقد برچسب اصالت هستند.

علیرضا حقیقت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه شناسایی بر چسب اصالت از طریق گوشی تلفن همراه و با ارسال کد 16 رقمی دارو به سرشماری 20008822 کسب می‌شود گفت: از طریق درج شناسه برچسب در بخش استعلام سامانه "تی‌تک" اصالت دارو  استعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برای برخورد با داروهای تقلبی در بازار در مرحله اول شناخت و تشخیص اصالت دارو امری مهم است و همشهریان زمانی که هر نوع کالای سلامت محور دریافت می‌کنند اعم از دارو، فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و خوراکی که جنبه وارداتی دارند باید برچسب اصالت داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در صورت تشخیص تقلبی بودن دارو می‌توانند به مرکز مورد نظر مراجعه و هزینه  را دریافت کنند و مرکز مربوطه تحت پیگیری قضایی و دارویی قرار می‌گیرد.

حقیقت ابراز کرد: مردم جهت خرید دارو حتما به داروخانه‌ها مراجعه کنند و اگر هر مرکزی غیر از داروخانه اقدام به عرضه دارو، شیر خشک و فرآوده‌های طبیعی سنتی مکمل داشته باشد این مراکز غیر مجاز محسوب می‌شود و کالاهای ارائه شده جزو کالای قاچاق است.

وی گفت: شهروندان چنانچه در صورت اطلاع از کالای دارویی قاچاق موارد فوق را به شماره 190 (سامانه ملی ثبت شکایات وزارت درمان و آموزش پزشکی) اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر