logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

26 درصد از مشترکین خانگی در استان زنجان پر مصرف هستند/ میزان هدر رفت آب در استان زنجان 23 درصد است

26-درصد-از-مشترکین-خانگی-در-استان-زنجان-پر-مصرف-هستند-میزان-هدر-رفت-آب-در-استان-زنجان-23-درصد-است

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان اظهار کرد‌: میزان مصرف آب شرب خانگی در استان زنجان در تابستان سال جاری 1.12 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; میزان مصرف آب خانگی در تابستان سال جاری در استان زنجان را بیش از 12 میلیون متر مکعب اعلام کرد که این میزان بیش از 143 هزار متر مکعب نسبت به تابستان سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه 26 درصد از مشترکین خانگی در استان زنجان دارای مصرف بالایی هستند گفت‌: مصرف استاندارد برای هر مشترک خانگی در ماه 20 متر مکعب است که 26 درصد از مشترکین زنجانی بیشتر از این میزان مصرف می کنند.

جزء قاسمی میزان هدر رفت آب در استان زنجان را 23.8 درصد اعلام کرد و گفت‌: برای جلوگیری از هدر رفت آب در استان اصلاح شبکه توزیع آب ، مدیریت فشار‌، کشف انشعابات غیر مجاز ، تعویض کنتور های معیوب و کاهش زمان رفع اتفاقات آب را در دستور کار جدی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان قرار داده ایم.

وی بیان کرد: شهروندان برای کاهش میزان مصرف آب خود استفاده از لوازم کاهنده مصرف همچون سرشیرهای کاهنده مصرف ، پرهیز از شستشوی اتومبیل با آب شرب و مدیریت آبیاری باغچه ها را مد نظر قرار دهند.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان افزود: 1.5 کیلومتر از برنامه اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب آشامیدنی در اطراف بازار قرار دارد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: 1.5 کیلومتر دیگر از این شبکه در سکونت گاه‌های غیر‌رسمی و بافت فرسوده شهر قرار دارد که عملیات اجرایی 500 متر آن از منطقه اسلام آباد آغاز شده است.

جزء قاسمی اظهار کرد: هم اکنون 40 تا 50 درصد از شبکه انتقال آب آشامیدنی شهر زنجان فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

وی گفت: مجموع شبکه انتقال آب آشامیدنی این شهر به یک هزار و 100 کیلومتر می‌رسد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر