logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

نفس تروریست‏هاى داعش به شماره افتاده است

نفس-تروریست‏هاى-داعش-به-شماره-افتاده-است

امام جمعه قیدر در خطبه های نماز جمعه گفت: در این روزها نفس تروریست‏هاى تکفیرى داعش که مولود نامشروع و کثیف آمریکا در منطقه است و از نظر مالى تحت حمایت عربستان و قطر و از نظر نظامى و سیاسى تحت حمایت دولتمردان آمریکا، ترکیه و سایر متحدانش در منطقه است به شماره افتاده و روز مرگ ذلت بارشان فرا رسیده است.

به گزارش موج رسا; 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اشراق24،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به 25 ذی القعده روز دحو الارض اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم در آیه ۳۰ سوره نازعات به دحوالارض اشاره شده است بیشتر مفسران، «دَحیها» در این آیه، را به دحوالارض تفسیر کردند یعنى روز پهن شدن و گسترده شدن زمین که براساس روایات در این روز، زمین از نقطه‏اى که کعبه در آن واقع شده است، از آب بیرون آمده و شروع به گسترده شدن و پهن شدن کرده تا به شکل امروزى درآمده است و باز در آیه ۵ سوره شمس «و الارض و ما طحیها» به همین موضوع اشاره دارد.
وی افزود: خداى متعال زمین را براى بندگى خدا چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی رام و مسخر انسان قرار داد روز بسیار مبارکی است و آداب و اعمال ویژه ای دارد؛ از جمله روزه داشتن که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.
امام جمعه قیدار به حکم انتصاب رئیس و دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره کرد و گفت: رئیس، دبیر و اعضاى مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبر معظم انقلاب مشخص شدند و حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را به عنوان رییس و آقای محسن رضائی را به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند و بدین ترتیب دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد مجمع تشخیص از نهادهاى اساسی در قانون اساسى، به عنوان بازوى مشورتى رهبر معظم انقلاب است و گره‏گشاى بسیارى از مشکلات تصمیم‏گیرى و سیاست‏گذارى در کشور است.
وی افزود: آنچه از حکم رهبر معظم انقلاب بر می آید این است که رهبر معظم انقلاب خواسته‏ اند در این مجمع، افرادى از سلایق سیاسى مختلف که به انقلاب اسلامى اعتقاد دارند با تخصص‏هاى مختلف و سوابق و تجربیات گوناگون در این مجمع حضور داشته باشند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اعضاى مجمع را به «حضور و اتقان و دقّت در تشخیص مصلحت و نیز به صلاح و سداد و انصاف» دعوت کردند که انشاءالله این اعضاى جدید مجمع با نصب العین قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب در تشخیص مصالح نظام بیش از پیش موفق باشند.
وی به شهادت مظلومانه و در اوج اقتدار پاسدار رشید اسلام شهید محسن حججی نیز اشاره کرد و گفت: شهادت مظلومانه و در عین حال در اوج اقتدار شهید محسن حججى که به شکل اسارت و سر بریدن به دست سفاک ترین انسانها انجام گرفت آن‏قدر دردناک و غم انگیز بود که دل همه مظلومان عالم را در دنیا به درد آورد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: شهادت مظلومانه این سردار رشید اسلام صداقت و اخلاصی که این شهید بزرگوار داشت در دنیا موج آفرید موجى از غرور، شجاعت، ایستادگى، مقاومت و این شهید عزیز مدافع حرم در آخرین دست نوشته ای که در دفتر خاطراتش به یادگار گذاشته این چنین نوشته «ان‏شاءالله شهادتم صدق گفتارم را گواهى مى‏ دهد...شک نکنید و مطئمن باشید راه ولایت همان راه علیست - رهبر بر حق سید علیست».
وی افزود: در این روزها نفس تروریست‏هاى تکفیرى داعش که مولود نامشروع و کثیف آمریکا در منطقه است و از نظر مالى تحت حمایت عربستان و قطر و از نظر نظامى و سیاسى تحت حمایت دولتمردان آمریکا، ترکیه و سایر متحدانش در منطقه است به شماره افتاده و روز مرگ ذلت بارشان فرا رسیده است و مردم دلاور و امت حزب‏الله مطمئن باشند که فرزندان دلیرشان انتقام سخت و پشیمان کننده ای خواهند گرفت.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: نحوه شهادت مظلومانه این شهید عزیر همه ذهن ها متوجه کربلا ساخت و شهادت این عزیز را شهدای کربلا پیوند زد طوری که منار صباغ مجرى شبکه المنار در صفحه توییتر خود چنین نوشت: همیشه سعى مى‏کردم عاشورا و ماجراى حسین شهید و شمر لعین را تخیل کنم، امروز دیدم و دیگر تخیل نخواهم کرد.
وی به 31مرداد‏ماه سالروز صنعت دفاعی‏ نیز اشاره کرد و گفت: این روز، روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعى و تحریم‏شکنى است باید به همه مجاهدان این عرصه که باعث پیشرفت صنایع دفاعى کشور شدند، تبریک گفت.
امام جمعه قیدار ادامه داد: صنایع دفاعى یکى از ارکان مهم تأمین امنیت ملى هرکشورى است آنچه امروز و با گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی موجب پویایی صنعت دفاعی کشور و عصبانیت و هراس دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران شده و باعث شده دشمنان چشم طمع و تعرض به این حوزه را داشته باشندهوشمندی،درایت و تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت‏ الله العظمی امام خامنه‏ای (مدظله ‏العالی) است.
وی افزود: دستاوردها و توانمندى‏هاى عظیم حوزه صنعت دفاعى کشور در عرصه ‏هاى زمینى، دریایى و هوافضار، جمهورى اسلامى ایران را به قدرت برتر منطقه و در تراز رقابت با قدرت‏هاى فرامنطقه‏اى قرار داده است.
و طبق فرمایش مقام معظم رهبرى در مقابل تهدید باید دست به تهدید بزنیم و ابزار لازم را براى این‏کار داشته باشیم و ابزار آن تقویت صنعت دفاعی کشور است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اگر ما قدرت دفاعی نداشته باشیم هر بی سر و پایی می تواند ما را تهدید کند امکان دفاع نداشته باشیم، در مقابل زیاده خواهی های استکبار مجبور به عقب‏نشینى هستیم و سپاه عزیز که با اقتدار تمام پیشرفتهاى موشکهاى دور برد و نقطه زن خود را به نمایش مى‏گذارد، نه تنها مایه افتخار ما ایرانیان است بلکه مایه خوشحالی و امید ملّتهاى آزادى‏خواهِ و مستضعفان عالم است که دلشان از آمریکا و اسرائیل خون است.
وی به هفته دولت و انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 60 نیز اشاره کرد و گفت: هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو ستاره پر فروغ آسمان خدمت و تلاش صادقانه، شهید محمدعلى رجایى (رئیس جمهور) و شهید حجت‏الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نامگذاری شده است. هفته دولت را به همه دولت مردان تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزوی توفیقات روز افزون دارم.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نام این شهدای بزرگ رجایى و باهنر یادآور فضایل بزرگی مثل بصیرت، دشمن شناسی،ولایت‏مدارى،تلاش،استقامت،بردباری در سختى‏ها،ساده‏زیستى، مسؤولیت‏ پذیرى در لحظات بحرانى، ، دورى از تجمل‏گرایى، عمل ، توجه به دردهاى جامعه است. این شهدای گرانقدر در دوره ای بحرانی تمام تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب انجام داند. و آنچه یاد و خاطره این دو عزیز سرافراز را برای همیشه بر ذهن ها حک کرد خدمت خالصانه و صادقانه آن ها بود.
وی افزود: امسال هفته دولت تقارن پیدا کرده با آغاز به کار دولت دوازدهم این را به فال نیک می گیریم و امیدواریم انشاءالله مجموعه دولت یازدهم که شروع به کارشان قرین و آمیخته از یاد این دو شهید عزیز است در رفتار و سیره دولتى این اسوه های کم نظیر را در ولایت مداری، ساده زیستی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و خدمت صادقانه به مردم و فقر زدائی الگوی عملی خود قرار دهند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای محاسبه و ارزیابی دولت است هم هر مسئول و مدیری به حساب عملکرد خود برسد و هم دیگران عملکرد دولت را ارزیابی کنند منتهی در ارزیابى کارنامه دولت رعایت انصاف و عدالت لازم است و باید از هرگونه سیاه‏نمایى یا سفیدنمایى در ارائه کارنامه دولت دوری نمود براى این که در ارزیابی عملکرد دولت رفتار منصفانه‏اى، داشته باشیم بهترین کار این است که ارزیابى عملکرد بر اساس نظرات و توصیه‏هاى رهبر معظم انقلاب اسلامى صورت بگیرد.

وی افزود: فرمایشات رهبر انقلاب، معیار انصاف، عدالت است مى‏توان بر اساس توصیه‏هاى ایشان، به ویژه توصیه های پر تکرار معظم له مثل انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن ، در رابطه با اقتصاد مقاومتی،در زمینه فرهنگ، در رابطه با محرومیت زدائی و رسیدگی به قشر آسیب پذیر و .... که اینها حکایت از دغدغه های مقام معظم رهبری دارد و کارنامه دولت‏ را باید بر اساس عمل به این دغدغه ها سنجید.
امام جمعه قیدار به روز جهانی مسجد نیز اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران سی‏ویکم مرداد ، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل روزجهانی مسجدنام گذاری شد
امام جمعه قیدار ادامه داد: دوران صدر اسلام، درخشان‏ترین دوره در طول حیات مساجد است؛ که در آن زمان، مسجد محل عبادت، محل فعالیت‏های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به‏شمار می‏آمد. برای احیای هرچه بیشتر مساجد باید کوشید آن‏ها هرچه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی‏های فراوان خود را به فعلیت برسانند و مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی‏گاه پرشکوه انسجام و یک‏پارچگی ملت مسلمان است. مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است.
وی افزود: حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی بدل می‏سازد. همان طور که در صدر اسلام حضور مردم در مسجد، نشانه قدرت اسلام بود و مسجد، همواره در طول تاریخ نقش وحدت‏آفرینی را در جامعه اسلامی ایفا کرده است و اگر مسجدی چنین نقشی نداشت، مورد سرزنش پیامبراکرم(ص) قرار می‏گرفت. مسجد ضرار، نمونه‏ای از این مسجد است که منافقان با هدف تفرقه انداختن میان مسلمانان ساختند و پیامبر به فرمان خداوند، مؤمنان را از حضور در این مسجد نهی فرمود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: مسجد، محل پیوند دین و سیاست است مسجد، مقر حاکمیت و پایگاه فرماندهی پیامبر اعظم(ص) در مدینه بود. محل ملاقات، گفت‏وگو و مذاکره آن‏حضرت با هیئت‏های سیاسی بود. انتصاب کارگزاران و سفیران در مسجد صورت می‏گرفت و اعتراض به حکومت و برکناری کارگزاران در مسجد طرح می‏ شد.
وی افزود: مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش ویژه و حیاتی داشت چنانکه امروز نقش ویژه مسجد در انقلاب مردم عزیز بحرین می بینیم که دولت آل خلیفه برای مقابله با انقلاب مردم اقدام به تخریب مساجد کرده است و رژیم مستبد و دیکتاتور آل‏خلیفه با حمایت و پشتیبانى همه‏جانبه استکبار جهانى و توطئه و برنامه‏ریزى شیطانى آل‏سعود جنایتکار و کودک‏کش،بر اقدامات سرکوب گرانه خود علیه شیعیان در بحرین افزوده است شرایط واقعا وخیم و بحرانى است که علاوه بر سلب تابعیت از حضرت آیت‏الله شیخ عیسى قاسم علما و شخصیت‏هاى سیاسى و حقوقى دستگیر و مورد بازجویى و شکنجه ، قرار می دهند و از اقامه نمازجمعه و جماعات در مساجد و سخنرانى و وعظ و خطابه در حسینیه‏ها جلوگیرى به‏ عمل مى‏ آورد.

امام جمعه قیدار به 31مرداد سالروز شهادت امام جواد علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: امام جواد علیه السلام در عصر و زمان خود از تفسیرهاى نابه‏جا و غیرعقلانى آیات قرآن جلوگیرى کرد و علما و دانشمندان را به‏ فهم صحیح آیات راهنمایى ‏کرد.

وی افزود: احادیث بسیارى از آن امام، در کتابهاى حدیث، ازجمله عیون اخبار الرضا، تحف العقول، مناقب و بحارالانوار نقل شده است و حضرت جواد مانند جده‏اش فاطمه زهرا(س) زندگى کوتاه و عمرى سراسر رنج داشت. امام نهم در آخر ماه ذیقعده سال ۲۲۰ هجرى توسط همسر خود ام‏الفضل و به دستور معتصم مسموم شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر