logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۲۹۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان مطرح کرد:

لزوم ارائه داشبرد رصد مشاورین املاک در استان‌ها

لزوم-ارائه-داشبرد-رصد-مشاورین-املاک-در-استان‌ها
استاندار زنجان با پیشنهاد ارائه داشبرد رصد مشاورین املاک در استان‌ها، گفت: به کنترل اجاره‌بها مسکن در استان حساس هستیم اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در ششمین جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که با مشکلات طرح ملی مسکن برخورد کرد، و بنده در مسکن‌های حمایتی واقع اذیت شدم چراکه هر چه در اجرای پروژه پیش رفتیم مشکلات را زودتر متوجه شده و درک کردیم به هر حال اتفاقات مثبتی نیز در استان رخ داد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برای حل مسئله متمم و افزایش تسهیلات، مسئله رسیدن نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد و بیمه انرژی بالایی صرف کردیم.

استاندار زنجان گفت: اما خوشحالم بگویم که نزدیک ۲ هزار متمم در حال بسته شدن و ۲ هزار متمم نیز در حال اتمام است، اما باید گفت تقریبا در سرازیری افتادیم و مشکلات عمده حل شده است.

وی با بیان اینکه دیگر تقریبا مشکلی نداریم گفت: باید شفاف حرکت کنیم و قول دادیم در زمان حضور رئیس جمهور به استان؛ واقعا ۲ هزار واحد را تحویل متقاضیان دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اذعان کرد: رئیس جمهور تا ۲ و نیم ماه دیگر به استان زنجان سفر خواهند داشت و این ۲ هزار واحد در همین موعد تحویل متقاضیان خواهد شد.

افشارچی در ادامه با اشاره به اینکه در غرب زنجان، کار بزرگی در حال انجام است، گفت: فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی در غرب زنجان قرار دارد، به همین دلیل کوی زیتون نقطه خاصی است و چون لیل‌آباد نیز بالاتر از کوی زیتون قرار دارد بخشی از زنجان در این نقطه قرار خواهد داشت.

وی اذعان کرد: برای خارج شدن این منطقه از بن بست، دو بخش از کمربندی بالای زنجان در این منطقه اجرا خواهد شد و باید برای اجرا شدن این پروژه کمک شود. بنابراین این امر سبب زنده شدن لیل‌آباد شده و منطقه از بن‌بست خارج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زیر‌سازی اراضی لیل‌‌آباد از فردا باید شروع شود، خطاب به مدیران گفت: نباید منتظر کاغذ بازی بمانیم، باید اقدامات سریع شروع شود تا در زمان سفر رئیس جمهور مسائل مربوط به جوانی جمعیت حل شده باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه کنترل اجاره‌بها مسکن در استان حساسیم، گفت: در این باره در زنجان مشکلاتی وجود دارد. 

وی اذعان کرد: ما درخواست داریم برای استان‌ها یک داشبرد استانی ارائه شود تا مشاورین املاک به درستی رصد شوند، چراکه در حال حاضر هیچ تسلطی برای تولید داده‌ها در مشاورین املاک نداریم.

افشارچی در ادامه افزود: هیچ بهانه‌ای برای عدم سرعت‌دهی برای ساخت مسکن‌های حمایتی نداریم چراکه بانک‌ها نیز پای کار امده‌اند.

وی بیان کرد: دولت در حوزه‌های زیرساختی، تامین زمین زحمت می‌کشد بنابراین نباید با تاخیرهایی که در استان ایجاد می‌شود این اتفاقات را تلخ جلوه دهیم باید تلاش کنیم تا شیرینی خانه‌دار شدن را مردم بچشند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر