logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۲۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نهضت ملی مسکن شهر آببر در کما؛

مردم مقصرند یا بنیاد مسکن؟

مردم-مقصرند-یا-بنیاد-مسکن؟
انگار پروژه نهضت ملی مسکن شهر آببر به پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی رسیده و برای ادامه کار نیازمند پای کار بودن بانک‌ها و آورده مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه نهضت ملی مسکن شهر آببر در سه فاز در حال انجام است، فاز اول ۹۶ واحد، فاز دوم ۶۴ واحد و در فاز سوم ۴۰ واحدی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اولین مبلغی که از حساب متقاضیان بابت صدور پروانه و آماده‌سازی گرفته شده، نیمه‌های اول سال ۱۴۰۰ بود که در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون برداشت و بحث‌های پروانه و اقدامات اولیه کار انجام شد. 

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این پروژه‌ها مشارکت محور هستند یعنی با آورده مردمی و تسهیلات بانکی پیشرفت می‌کنند بنابراین مشارکت پایین مردم تاثیر بر میزان پیشرفت فیزیکی پروژه دارد.

وی اذعان کرد: این پروژه تقریبا دارای متراژ غیر مفید ۱۶۰ متر است با این شرایط هزینه احداث واحد‌‌ها عملا بیش از یک میلیارد تومان می‌باشد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت واحد‌ها ۳۰۰ میلیون تومان بود اما اخیرا با موافقت بانک‌ها در پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی این رقم به ۵۵۰ میلیون تومان رسید، گفت: کل مبلغی که متقاضیان تا حال حاضر پرداخت کرده‌اند سبب پیشرفت ۳۷ درصدی در پروژه شده است.

وی بیان کرد: آورده متقاضیان تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان بوده و در مجموع ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای اجرای پروژه‌ها تسهیلات بانکی اخذ شده است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میزان واریزی‌ها ۳ مرحله از آورده‌ای که باید در پروژه‌ها انجام می‌شد؛ عقب است. بنابراین یا باید بانک‌ها پای کار باشند تسهیلات خارج از شیوه نامه پرداخت کنند و یا اینکه مردم آورده داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر