logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۲۹۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای مسکن استان زنجان مطرح شد:

تحویل ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان

تحویل-۲۰۰۰-واحد-مسکن-ملی-همزمان-با-سفر-رئیس-جمهور-به-زنجان
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حدود ۲ هزار واحد از مسکن‌های ملی در شرق و غرب شهر زنجان در زمان سفر رئیس جمهور به استان، تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اصغر اسماعیلی، امروز در شمشین جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: برش استانی استان در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بحث بافت فرسوده ۲ هزار واحد می‌باشد و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش مسکن روستایی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از ۲۷ هزار واحد حمایتی تقریبا ۱۸ هزار واحد تخصیص پروژه شده‌اند، افزود: خرید زمینی به مساحت یک هزار هکتار در غرب زنجان انجام شد که برای ساخت مسکن ملی به کار گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سایت شرق زنجان، کوی زنگان ۵ هزار واحد داخل سایت و ۸۰۰ واحد در قسمت شرق وجود دارد که به میانگین پیشرفت ۶۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در کوی زیتون با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب برق و گاز تا حدودی تامین شده است، گفت: در بخش آب ۹۰ درصد زیرساخت انجام و میانگین زیرساخت‌های سایر انرژی‌ها نیز به ۷۰ درصد رسیده است. 

وی اذعان کرد: اولین سایتی که از کوی زنگان قرار بر تحویل دارد m6 است و تعدادی از واحد‌ها که در حدود ۲ هزار واحد خواهد بود در شرق و غرب شهر، در زمان سفر رئیس جمهور به استان تحویل متقاضیان خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: کوی زیتون با ۷ هزار و ۸۰۰ واحد در غرب زنجان با پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی در حال احداث است و سایت‌های مختلف در این منطقه وجود دارد به عبارتی۳۰ سایت در غرب زنجان با فاصله زمانی یک ساله آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد، اما امیدواریم در زون A و ثمین ۲ نیز در سفر رئیس جمهور تعدادی از واحد‌ها را تحویل متقاضیان نماییم.

وی بیان کرد: مصوب شد تا علاوه بر ۲ مدرسه در دست ساخت در شرق زنجان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، ۲ مدرسه دیگر نیز احداث شود، همینطور در بخش غرب شهر نیز علاوه بر احداث یک مدرسه ساخت ۲ مدرسه دیگر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه تا حال حاضر حدود ۲ هزار ۱۰۳ میلیارد تومان برای انجام اقدامات روبنایی و زیربنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب زنجان هزینه شده است، گفت: بیشترین تسهیلات ارایه شده برای اجرای پروژه‌ها از بانک مسکن دریافت شده، البته سایر بانک‌ها نیز کمک کننده هستند.

اسماعیلی گفت: تعدادی از متقاضیان هنوز به پروژه‌ها وصل نشده‌اند، اما با سفر دکتر فتاح در ضلع غربی سایت زیتون یک هزار هکتار از بنیاد مستضعفان زمین خرید شد و مابقی احداث مسکن ملی در این محل خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در کوی زیتون ۴۴۰ قطعه زمین برای جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: مشمولین جوانی جمعیت یک هزار نفر هستند و مابقی نیز در سایت لیل‌آباد تخصیص پروژه خواهند شد. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر