logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۲۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دفترمسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امورایثارگران:

نرخ ودیعه مسکن در کشور بالا است

نرخ-ودیعه-مسکن-در-کشور-بالا-است
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: نرخ ودیعه مسکن در کشور بالا است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» میثم اروز" روز پنجشنبه در جریان بازدید از مسکن ایثارگران زنجان در جمع خبرنگاران درخصوص پروژه 224 واحدی مسکن فرزندان شهدا با بیان اینکه پروژه‌ای که با آن روبرو هستیم پروژه‌ای 10 هزار متر مربع که با زیر بنای 40 هزار متر مربع و 224 واحد در هشت طبقه و هفت بلوک که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد اتمام پروژه باشیم گفت: این پروژه مشکل وام تبصره ایثارگران داشت که به لطف خداوند حل شده است و 224 واحد به این پروژه اختصاص یافته است و این پروژه مختص 224 فرزند شهید است که مسئولین مربوطه پیگیر روند پروژه هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نگاه دولت به قضیه مسکن یک نگاه خاص است چنانچه بارها در سخنرانی ریاست جمهوری به وضوح شنیده و دیده می‌شود که مسئله مسکن اولویت اول کشور است که امیدواریم هر چه سریعتر چه افراد عادی و چه افراد ایثارگر که فاقد مسکن هستند بتوانند صاحب مسکن شوند با توجه به این نکته که نرخ ودیه مسکن در کشور بالا بوده که امید است این مهم به کمک دولت و مردم حل شود.

اروز ابراز کرد: نمونه این پروژه در پرند تهران نیز وجود دارد که یک پروژه 288 واحدی است که 90 درصد پروژه رشد داشته و فاز دوم و سوم آن فعلا شروع نشده است و منتظر هستیم پروژه 288 واحدی که در پرند تهران وجود دارد به اتمام برسد و پروژه وارد فاز دوم و سوم شود.

وی تاکید کرد: هدف بنیاد از این پروژه‌ها این است که تمام ایثارگرانی که مشمول ماده هفت قانون جامع ایثارگران هستند صاحب زمین و مسکن شوند.

مدیرکل دفترمسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: طبق جلسه‌ای که با راه و شهرسازی انجام شده است معافیت‌هایی که شامل ایثارگران است در حقیقت برای نهضت ملی نیز اعمال شود.

اروز تاکید کرد: ایثارگران می‌توانند از ظرفیت نهضت ملی استفاده کنند که در این مورد باید معافیت‌ها آماده سازی زمین و معافیت از انشعابات باید اعمال شود  که می‌تواند به مسکن‌دار شدن ایثارگران کمک موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سطح کشور طبق استعلام انجام شده بخشی از ایثارگران از خدمات دولتی استفاده نکرده و فاقد مسکن هستند طبق ماده هفت جانبازان 25 درصد به بالاتر و آزادگان،  همسران  و فرزندان شهدا می‌توانند از ظرفیت زمین‌های دولتی استفاده کنند.

مدیرکل دفترمسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: مهمترین مسئله این پروژه بحث نقدیندگی است با تامین وام 204 فقره وام 400 میلیونی قرار شده به پروژه اختصاص پیدا کند بخشی از نقدینگی پروژه حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ‌تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان اقداماتی در دستور کار است گفت: جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت.

مدیرکل دفترمسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: خودروهای داخلی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه و سود چهار درصد در نظر گرفته شده و قرار است برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

اروز تاکید کرد: جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت و طبق ماده ۱۹ آیین نامه مصوب هیئات وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است و هیچ جانبازی تاکنون حتی یک یورو ارز نگرفته و این مساله موضوع رایزنی این روزها است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر