logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۲۸۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

زخم افتاده بر پیکر صهیونیست‌ها التیام ناپذیر است

زخم-افتاده-بر-پیکر-صهیونیست‌ها-التیام-ناپذیر-است
مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان گفت: دور از ذهن نیست که این زخم ااتیام ناپذیر که بر پیکر صهیونیست‌ها افتاده همچنان حماسه عبور از اروند در دوران دفاع مقدس در دپارتمان‌های نظامی جهان تدریس شود.

محمد مهدی رضوانی فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در سنجش قدرت اطلاعاتی و نظامی کشورها معمولا آنچه شمارش می‌شود و دارای معیار برتری است ظرفیت لجستیکی و کمیت تجهیزاتی است گفت: در دنیای بعد از جنگ سرد یک معیار مهم دیگر نیز ضریب قدرت نظامی را به شدت افزایش داد. پشت گرمی به حمایت اطلاعاتی و سیاسی و نظامی غرب و مخصوصا آمریکا است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: همین معادله ساده بود که در سال ۵۹ و درست بعد از انقلاب اسلامی ایران صدام را ترغیب کرد تا با خیال خام فتح ایران را در دسترس ببیند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان عنوان کرد: نیروهای نظامی از هم پاشیده و تجهيزات جنگی ناچیز در مقابل ارتش منظم عراق بهترین دلیل بود و حمایت کامل اطلاعاتی آمریکا و تجهيزات ماهواره‌ای دقیق که کل آرايش نظامی ایران را برای صدام فاش می‌کرد، و به عبارت دیگر مهندسی جنگ را برای دیکتاتور بعثی آسان می‌کرد.

رضوانی فر ابراز کرد: اما هشت سال جنگ بی‌امان با همه امکانات‌ و همه حمایت‌ها به هیچ ختم شد و حتی یک وجب از خاک ایران به‌ دست‌ اجانب نیفتاد.

وی گفت: چرا اینگونه شد؟ بر محور داده‌‌های علوم سیاسی و نظامی پاسخ بسیار دشوار است. اما در دیدگاهی معرفت انگارانه پاسخ روشن است. ابهت امام راحل و قدرت ایمان و سرمایه اجتماعی عجیب ناشی از اعتقاد همه معادلات را برهم زد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان ابراز کرد: سال ۶۷ این تنها عراق نبود که از ایران شکست خورد بلکه ۱۴ کشور حامی دیکتاتور بعثی هم شکست خورده این جنگ بودند.

رضوانی‌فر تصریح کرد: طوفان‌الاقصی از جنس دفاع مقدس است که قدرت ایمان سنگ و فلاخن را به موشک تبدیل کرده‌ است. حماس دیگر حماس سال‌ها پیش نیست و اسرائیل دیگر هیمنه‌ای ندارد.

وی اضافه کرد: آتشی که در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در خرمن صهیونیست‌ها افتاد تازه در حال گر‌گرفتن است. این خودباوری مبارزان فلسطینی ناشی از دل بریدن از اعرابی است که مرعوب اسرائیل شده و مشتاقانه به سمت صهیونیست‌ها دست دراز کرده‌اند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان تاکید کرد: این همان چیزی است که سال‌ها در بیانات مقام معظم رهبری جلوه‌گر بوده است.

رضوانی‌فر افزود: دور از ذهن نیست که به تعبیر رهبر عزیز این زخم التیام ناپذیر که بر پیکر صهیونیست‌ها افتاده همچنان حماسه عبور از اروند در دوران دفاع مقدس در دپارتمان‌های نظامی جهان تدریس شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر