logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۲۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند

کشورهای-مدعی-حقوق-بشر-در-برابر-جنایت‌های-رژیم-صهیونیستی-سکوت-می‌کند
امام جمعه ابهر با بیان اینکه امروز شاهد سکوت دنیا در برابر کودک‌کشی رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت مقاومت اسلامی در جهان هستیم تا جایی که انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است.

پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته شهرستان ابهر با تبریک‌ هفته نیروی انتظامی گفت: حضرت آقا تاکید داشتند که نیروی انتظامی برای کشور خیلی تلاش می‌کند و در یکسال گذشته نیز در خط مقدم تامین امنیت شهید تقدیم انقلاب کردند‌.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: ادای دین به پیامبر یعنی در همه حوزه‌های دینی ما با مجاهدت و تلاش خود سعی در جامه عمل پوشاندن به فرمایشات پیامبر باشیم و در اخلاق علم سیاست در همه حوزه‌های مربوط به دین تلاش کنیم.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه امروز دشمنی با اسلام از همه زمان‌ها آشکارتر است، گفت: با سوزاندن قرآن و توهین به پیامبر دشمنی خود را با قرآن آشکار می‌کنند و جاهلی قرآن را آتش می‌زند و به اسم حمایت از آزادی بیان دولت‌ها از آن حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: واقعیت این است که آن‌ها از مفاهیم قرآن، از ظلم‌ستیزی قرآن و از عدالت‌خواهی قرآن هراس دارند و بنابراین با آن مبارزه می‌کنند.

وی افزود: مسئله بعدی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند: «اتحاد کشورهای اسلامی به ضرر آمریکا است» بنابراین اتحاد کشورهای اسلامی و همسو بودن آنها به نفع کشورهای اسلامی و به ضرر دشمنان است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه انتفاضه الاقصی؛ آغاز فراگیرشدن مقاومت فلسطین است، گفت: ۲۳ سال پیش در چنین روزهایی (۶ مهر ماه ۱۳۷۹ به بعد) آریل شارون که در آن زمان رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بود، با حمایت ۲ هزار نفر از نیروهای امنیتی ویژه و پلیس صهیونیستی، با چراغ سبز ایهود باراک نخست وزیر وقت این رژیم اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرد که این اقدام تجاوزکارانه، زمینه‌ساز درگیری‌های شدید میان نمازگزاران فلسطینی و صهیونیست‌ها شد.

وی افزود: شارون پس از تعرض به مسجد‌الاقصی اظهار کرد که این مکان برای همیشه متعلق به اسرائیل خواهد بود و این اظهارات تحریک‌آمیز خشم فلسطینیان را در پی داشت و به‌ دنبال آن درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوست که طی آن ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. در طرف مقابل هم ۱۳ نظامی صهیونیست زخمی شدند. پس از این اتفاق، شهر بیت‌المقدس به صحنه درگیری‌های شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست تبدیل شد و ده‌ها نفر طی آن زخمی شدند و در نهایت دامنه این درگیری‌ها گسترده‌تر شد و به کرانه باختری و نوار غزه نیز کشیده شد و انتفاضه الاقصی نام نهاده شد. 

خطیب نماز جمعه ابهر گفت: دو روز پس از تعرض شارون به مسجد الاقصی، در درگیری‌های نوار غزه نظامیان صهیونیست، محمد الدره کودک ۱۱ ساله را در حالی که در خیابان صلاح‌الدین واقع در جنوب غزه پشت پدرش پناه گرفته بود، به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رساندند. خبرنگار یک شبکه تلویزیونی فرانسوی این صحنه را به طور مستقیم این صحنه را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند فلسطین مسئله اول جهنم اسلام است، گفت: تلاش دشمن نیز بر این است که مسجدالاقصی و قدس را یهودی‌سازی کند و مسلمین را از آنجا بیرون کند که هرگز موفق نخواهد شد.

امام جمعه ابهر با توضیح این مطلب که روزی که انتفاضه شروع شد انتفاضه سنگ بود، ادامه داد: جهان در مقابل ظلم‌هایی مانند شهادت محمد الدره در پشت پدر سکوت می‌کند در حالی که نسبت به بیهوش شدن یک دختر ایرانی در مترو واکنش گسترده نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرادپور با توضیح اینکه امروز شاهد سکوت دنیا در برابر کودک‌کشی رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت مقاومت اسلامی در جهان هستیم تا جایی که انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه قدرت فلسطین سبب در هم ریختگی اسرائیل شده است، گفت: شاهد مهاجرت گسترده از اسرائیل و مسلح شدن کرانه باختری علاوه بر غزه هستیم.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه امروز در فلسطین شاهد این هستیم که همه علیه اسرائیل متحد شده‌اند، گفت: به امید خدا به زودی اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

این مسئول افزود: روز جهانى كودک در هفدهم مهرماه‌ است مراقب مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های آزاد باشیم، عنوان آزاد بودن به معنی این نیست که هرکاری دلشان خواست بکنند، این مکان‌ها بعضاً جایی برای تربیت سرباز برای دشمن شده مراقبت و پایش این مکان‌ها از هر مسئله‌ای مهم‌تر است.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه نباید مسئولان ما تحت تاثیر فضای مجازی تصمیم بگیرند، گفت: فضای مجازی دست ما نیست و اغلب دشمنان ما در این فضا جولان می‌دهند.

وی با بیان اینکه مومنان نیز باید تلاش کنند در فضای مجازی و مقابله با هجمه‌های آن تاثیر گذار باشند، افزود: گاهی شاهد اثرگذاری و جهت‌دهی فضای مجازی در فضای حقیقی هستیم که باید حواسمان باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر