logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۲۷۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد

علاج-واقعه-را-قبل-از-وقوع-باید-کرد
امام جمعه ماهنشان گفت: با توجه به اینکه شهرستان ماهنشان مستعد ابتلا به برخی بلایای طبیعی از جمله سیل می‌باشد، مسئولین استانی باید توجه ویژه به این شهرستان داشته و علاج واقعه را قبل از وقوع نمایند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی، و میهمانان کنفرانس وحدت در یازدهم مهر ماه، اظهار داشت: این دیدار بسیار راهگشا و هدایتگر بود. مقام معظم رهبری؛ احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم را علت طراحی‌های آنها برای اهانت به این کتاب الهی خواندند، بنابراین علت اینکه شاهد قرآن‌سوزی در بعضی بلاد کفر هستیم ناشی از احساس خطر آنها می‌باشد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه با بیان اینکه راه مقابله با دخالت‌های آمریکا و قدرت‌های زورگو اتحاد کشورهای اسلامی و اتخاذ مشی واحد در مسائل اساسی است، افزود: پس حرف و عمل تفرقه انگیز مورد قبول نمی‌باشد همت تمامی کشورهای مسلمان باید اتحاد همدلی باشد هیچکس در هیچ جای جایگاهی حق ندارد سخن تفرقه انگیزی زده یا کاری که باعث تفرقه بشود انجام دهد.

امام جمعه ماهنشان گفت: ایشان عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را به قمار تشبیه کردند و آن نوع قماری که بازنده آن معلوم است. چون فلسطین امروز مثل فلسطین قبل نیست سرزنده تر و آماده‌تر از قبل بوده و رژیم غاصب هم در حال مرگ تدریجی فروپاشی می‌باشد. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن تبریک هفته انتظامی به همه دلاور مردان انتظامی، گفت: انتظامی، فراجا در تمام عرصه زندگی مردم از کوچک و بزرگ نقش اساسی دارد.

وی گفت: بنده از انتظامی مقتدر فراجا شهرستان ماهنشان که امن‌ترین شهرستان استان بوده تشکر می‌نمایم از همه مردم و مسئولین امر می خواهم که اقتدار و ابهت نیروی انتظامی باید حفظ شود. از ایجاد موانع و قوانین دست پاگیر پرهیز شود، باید جایگاه و مقام فراجا و انتظامی در مرتبه‌ای باشد که جوانان و نخبگان و توانایان جامعه مشتاق خدمت در این عرصه باشند. باید سرمایه‌گذاری عظیم در این عرصه صورت گیرد انسان‌هایی توانا خوش فکر و با استعداد در این حوزه جذب و گزینش شوند.

امام جمعه ماهنشان ضمن تبریک چهاردهم مهرماه روز دامپزشکی گفت: این افراد در عرصه‌های متعدد مبارزه با بیماری‌ها پایش و کنترل بیماری نظارت و بازرسی بر تولیدات کشاورزی بوده اما خدمات این عزیزان زیاد دیده نمی‌شود که لازم است توجه ویژه هم از طرف مردم و هم از طرف مسئولین شود.

وی در ادامه با اشاره به روز شنبه پانزدهم مهر روز روستا و عشایر گفت: در این راستا نیاز به بیان چند مطلب می‌باشد اولاً واقعیت امر این است که توجه به روستاها نسبت به جوامع شهری کمتر بوده و نیاز به توجه ویژه و کافی به روستاها می‌باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: از جمله توجه به راه مواصلاتی روستاهای ماهنشان که حدود ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان خاکی می‌باشد، توجه ویژه به زندگی روستایی و توانمند‌سازی روستائیان از جهت معیشت و امرار معاش، اجرای طرح‌های هادی به صورت کامل، تمرکز در مدیریت روستاها به صورت واحد تخصصی، پیگیری اجرای پروژه‌ها به صورت تخصصی است.

وی در مورد عشایر نیز اذعان کرد: رسیدگی به مراتع عشایر، مسیر عبور مرور ایجاد آبخورهای مناسب، حفظ مرتع به عنوان سرمایه ملی شهرستان، درخواست فعال شدن اداره عشایر در شهرستان و آمدن پای کار به صورت ویژه، شناسنامه‌دار کردن عشایر شهرستان ماهنشان از جمله موارد است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز پنجشنبه بیستم مهرماه، روز ملی کاهش بلایای طبیعی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ماهنشان مستعد ابتلا به برخی بلایای طبیعی از جمله سیل می‌باشد از مسئولین استانی می‌خواهم تا توجه ویژه به این شهرستان نموده و علاج واقعه را قبل از وقوع نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر