logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۲۷۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

دعوت به اتحاد، جنگ طلبی نیست

دعوت-به-اتحاد،-جنگ-طلبی-نیست-
امام جمعه خرمدره گفت: دعوت به اتحاد در برابر استکبار، نه تنها به معنای جنگ طلبی نیست، بلکه مانع جنگ هست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: در هفته وحدت، سران و سیاستمداران کشورهای اسلامی و صاحب‌نظران و نخبگان جهان اسلام را به تفکر بر روی این پرسش فرا می‌خوانیم که "دشمن اتحاد کشورهای اسلامی کیست و اتحاد مسلمانان به چه کسانی ضرر می‌زند و مانع دست‌درازی و غارتگری و دخالت‌های آنها می‌شود؟"

بیشتر بخوانید

وی افزود: اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا مانع دزدی، زورگویی و دخالت‌های آمریکا، دزدی نفت؛ تولید داعش خواهد شد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به راهکار مبارزه؛ گفت: اگر همه متحد باشیم و ایران، عراق، سوریه، لبنان، عربستان، مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس خط مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی اتخاذ کنند، قدرت‌های زورگو نمی‌توانند و جرأت نمی‌کنند در امور داخلی و سیاست خارجی آنها دخالت کنند.

 وی گفت: دعوت به اتحاد در برابر استکبار، نه تنها به معنای جنگ طلبی نیست، بلکه مانع جنگ هم هست. چراکه برگ برنده دشمن، ضعف‌ کشورهای اسلامی به دلیل عدم اتحاد است. 

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اذعان کرد: در مقابل، هر گونه انفعال در برابر دشمن، به ویژه عادی‌سازی رابطه با اسرائیل، نه تنها به نفع کشورهای اسلامی نیست، بلکه همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند؛ قمار رابطه با رژیم صهیونیستی، شرط بندی روی اسب بازنده است. 

وی با اشاره به ریشه‌یابی اضمحلال غده سرطانی صهیونیستی، گفت: ریشه این اضمحلال در این است که؛ جوانان فلسطینی و نهضت ضد غصب و ضد ظلم فلسطین امروز سرزنده‌تر، با نشاط‌تر و آماده‌تر از همیشه است و غده سرطانی صهیونیستی را از بین خواهد برد.

 امام جمعه خرمدره با تحلیل احتمال عادی سازی رابطه عربستان با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: متغیرهایی همچون تعهد آمریکا به حفظ برتری نظامی استراتژیک رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، مخالفت مقامات صهیونیستی با غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک عربستان، نزدیک‌بودن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر و عادی‌سازی روابط سعودی- ایران موجب عدم تمایل سعودی‌ها به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در کوتاه مدت شده است.

وی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف، وسیله‌ای برای حضور همیشگی واقفان در طول زمان در اعمال خیر است. وسیله‌ای برای حضور همیشگی در اعمال خیر در طول زمان بوده و میراث جاویدان انسان‌های بزرگی است که با چشمان مهربان به دنیا می‌نگریستند.

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به هجمه‌های اخیر به بهانه حادثه مترو تهران، گفت: دشمنان اسلام و ایران و نوچه‌های داخلی آن‌ها با بهانه‌های واهی به دنبال ضربه زدن به اصل حجاب هستند؛ چرا که هم به دنبال شهوت‌رانی هستند و هم همانگونه که رهبر عزیز انقلاب فرمودند، حجاب مقوله‌ای سیاسی برای ضربه زدن به ایران اسلامی از سوی دشمنان ایران است. 

 وی تاکید کرد: مخالفان عفاف، حیا و حجاب بدانند که قادر به حذف حجاب از اعتقادات راسخ مردم ایران نخواهند بود. 

 امام جمعه خرمدره با اشاره به پرتاب ماهواره نور 3 با ماهواره بر بومی قاصد 3 و قرار گرفتن ایران در بین ده کشور دارای تکنولوژی ماهواره و سه کشور پرتاب کننده ماهواره، گفت: این امر از نشانه‌های دیگر نزدیکی به قله و فتح آن است. این توانمندی‌ هاست که معادلات جهانی را به نفع کشور تغییر داده است.

 وی با اشاره به بازگشایی مدارس و مهد کودک‌ها، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری عزیز فرمودند؛ آسیب‌های فرهنگی متعدد، متوجه مهد کودک‌هاست که باید برطرف شود. با توجه به حکم صریح ایشان، مهد کودک‌ها زیر مجموعه آموزش و پرورش است؛ مسئولان مربوطه اعم از دولت و مجلس باید ساز و کارهای لازم برای تحقق منویات رهبری را مد نظر قرار دهند.  

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه امنیت نعمت الهی است، گفت: عدالت هم بدون امنیت ممکن نیست؛ یعنی استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی، از وظایف مهمی است که قانون اساسی آن را بر عهده نیروی انتظامی نهاده است. پلیس وظیفه دارد با اقتدار کامل در ایجاد امنیت جامعه تلاش نماید. نیروی انتظامی با تأمین امنیت به استقرار عدالت کمک می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر