logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۲۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

فراجا نباید در میدان تنها بماند

فراجا-نباید-در-میدان-تنها-بماند
امام جمعه سلطانیه، گفت: حمایت از حافظان امنیت حمایت از امنیت است و فراجا نباید در میدان تنها بماند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، با اشاره به اهمیت دین در زندگی، گفت: یکی از حقوق مشترک زوجین، اهمیت به دین و ارزش‌ها در زندگی مشترک است و زندگی خوب بدون دینداری ممکن نیست.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با بیان اینکه همه انسان‌ها همیشه به دنبال دنیایی سراسر صلح و آرامش و امنیت هستند ولی با همه تلاش‌ها کاملا محقق نشده چرا که عده‌ای با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها، هنجارها، رسوم اجتماعی و قوانین و مقررات، آرامش و امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند و وجود اینگونه افراد نیاز به یک نیروی مقابله‌گر را بوجود می‌آورد، گفت: نیروی انتظامی نیاز یک جامعه آرمانی است تا آرمان جامعه به خطر نیفتد. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳ هزار شهید فراجا خصوصا شهید مهدی هادی و با بیان اینکه اگر نام پلیس در هر جامعه برای قانون‌شکنان و هنجارشکنان وحشت آفرین است، برای مردم آرامش‌زا و نشاط آفرین است و قطعا پلیس در عین اقتدار، باید رأفت نیز داشته باشد، گفت: حمایت از حافظان امنیت حمایت از امنیت است و فراجا نباید در میدان تنها بماند.

وی به مسأله کشف حجاب مسافران و گردشگران در محوطه گنبد سلطانیه اشاره کرد و با تاکید بر فریضه همگانی امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم با عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یاور فراجا در مقابله با مسأله کشف حجاب باشند.

امام جمعه سلطانیه ببا اشاره به مسأله مهم تربیت کودک و نوجوان گفت: ذهن کودک و نوجوان مثل زمین شخم زده شده آماده پذیرش بذر معارف و اعتقادات است و در این باره خانه، مسجد و مدرسه باید به نقش تربیتی خود عمل کنند و خانه اولین مدرسه فرزند است و این خانواده است که فرزند سالم یا ناسالم به جامعه روانه می‌کند و جامعه و فضای مجازی نیز قطعا در تربیت کودک و نوجوان تاثیر گذار است.

وی گفت: همانطور که نیروهای مقتدر نظامی توطئه‌ها و بمب گذاری‌های دشمنان را خنثی می‌کنند، نهادهای فرهنگی و‌ شورای فضای مجازی تهاجم فرهنگی را و مسئولان اقتصادی گرانی و تورم خنثی کنند.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به فراهم شدن زمینه برقراری ارتباط مصر و ایران بیان کرد: مصر در جهان اسلام یک کشور راهبردی است و روابط مصر و ایران با به رأس کار آمدن جریان سازش توسط انور سادات که در آستانه انقلاب و دهه‌های بعد از آن بود، قطع شد ولی اکنون از سرگیری روابط بین مصر و ایران خصوصا بعد از موافقت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های دولت فراهم شده است.

وی افزود: در ادامه سیاست تنش زدایی گسترده منطقه‌ای میان کشورهای رقیب تحرکات در روابط مصر و ایران بیشتر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه اگر برقراری روابط مصر و ایران نهایی شود در تنش‌زدایی در منطقه مؤثر خواهد بود و بعد از برقراری روابط با عربستان، روابط با مصر که دروازه ورود به آفریقاست، نیز منافع سیاسی و اقتصادی خوبی برای دو کشور خواهد داشت، گفت: توسعه روابط با کشورهای جهان و تمایل کشورها به توسعه روابط با ایران نشانگر این است که ما قله نزدیک شده ایم. 

وی با اشاره به هفته وقف بیان کرد: همه افراد جامعه به نوعی از موقوفات استفاده می‌کنند، وقف از آموزه‌های علمی اسلام برای انفاق ماندگار است و موقوفات باید طبق نیّات واقف استفاده شود و در غیر اینصورت مُتولّی ضامن است، با این حال وقف جمعی و چند نفره بهترین نوع وقف است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر