logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۲۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران؛

اغتشاشات حریف ورود گردشگران خارجی به ایران نشد

اغتشاشات-حریف-ورود-گردشگران-خارجی-به-ایران-نشد
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: در شش ماهه اول سال‌جاری در مقایسه به سال گذشته تعداد گردشگران ورودی به کشور ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر بود با اینکه تصویر غیر واقعی از اغتشاشات کشورمان نشان داده شد اما ورود گردشگران ۳۸ درصد رشد یافته است.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»علی‌اصغر شالبافیان شامگاه امروز ۷ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که به مناسبت افتتاح شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: هر سال در حدود یک هزار و ۵۰۰ جشنواره در سطح کشور برگزار می‌شود، که بیش از ۳۰ جشنواره و ۴ رویداد در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ رویداد زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شده است، افزود: یکی از رویداد‌ها جشنواره آش است و استان زنجان از نظر رویداد‌ها تنوع بسیار زیادی را دارد، به دلیل تنوع محصولات کشاورزی نیز رویدادهای مختلفی همچون زیتون و زردآلو برگزار می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه برگزاری رویدادها ریشه در فرهنگ دارد، گفت: جشنواره آش یک جشنواره خوراک است که ریشه در فرهنگ ایرانی دارد که علاوه بر ریشه در فرهنگ به توسعه کشور نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادها فرصتی برای جذب گردشگر ایجاد می‌کند، گفت: این جشنواره به هدف اولیه خود که تعامل فرهنگی است کاملا دست یافته است و نه تنها از استان‌های مختلف بلکه از کشور‌های مختلف نیز حضور دارند با این وجود انتظار داریم تا در سال‌های بعدی شرکت‌کنندگان از کشورهای دیگر افزایش یابد. 

شالبافیان با بیان اینکه برای جذب گردشگر در این رویدادها باید تلاش بیشتری شود، تصریح کرد: محتواهای تولید شده باید به گونه‌ای باشد که شور و نشاط مردم و روحیه رقابت‌پذیری را به گردشگران داخلی و خارجی نشان بدهد چراکه این جشنواره کاملا قابلیت بین‌المللی شدن، دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران اذعان کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد گردشگران ورودی به کشور ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است البته این افزایش با در نظر گرفتن اغتشاشات و مشکلات موجود در کشور است، با اینکه تصویر غیر واقعی از اغتشاشات نشان داده شد و موثر بر تعداد گردشگران بود اما علی‌رغم تمام مشکلات تعداد ورودی مسافران با افزایش روبه رو شد.

وی به لغو روادید با کشورها اشاره کرد و افزود: برنامه لغو روادید با کشور عراق انجام شد، لغو روادید با روسیه نیز انجام و پس از آن اولین گردشگران این کشور هفته گذشته وارد کشور شدند.

شالبافیان با بیان اینکه ایران در هفته گذشته جزو ۲۰ کشور مورد توصیه برای سفر در کشور چین قرار گرفت، افزود: برنامه لغو روادید با سایر کشور‌ها نیز به دولت پیشنهاد شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در پاسخ به سوالی دیگر گفت: شهر زنجان شهر جهانی ملیله است و این نشان دهنده این است که این شهر می‌تواند غیر از ملیله که خواستگاه این استان و شهر است میزبان صنایع دستی سایر استان‌ها هم باشد.

وی اذعان کرد: سبزه‌میدان زنجان نه‌تنها می‌تواند محوری برای نمایش گذاشتن و فروش صنایع دستی زنجان و سایر استان‌ها باشد بلکه کاملا قابلیت تبدیل شدن به یک محور گردشگری را نیز دارد. 

شالبافیان گفت: طبق بازیدهایی که داشتم زنجان آمادگی پذیرش تور‌های بیش از دو روز را دارد که لازمه این امر تکمیل اقدامات از جمله ایجاد محور گردشگری جدید، تقویت زیر ساخت‌ها و تولید و انتشار محتوا برای گردشگران داخلی است و یکی از مزیت‌های استان زنجان محور مواصلاتی بودن چند استان دیگر است که باید از این ظرفیت بهره برد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر