logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۲۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی مطرح شد؛

جشنواره آش ایرانی محل ملاقات و همبستگی ادیان و مذاهب

جشنواره-آش-ایرانی-محل-ملاقات-و-همبستگی-ادیان-و-مذاهب
جشنواره‌ها محل ملاقات اقوام و حتی کشورها، ادیان، مذاهب، زبان‌ها و لهجه‌ها است، در جشنواره آش ایرانی کلکسیونی از زیبایی‌ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین را شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»سیدسعید صفوی شامگاه امروز ۷ مهرماه در مراسم افتتاح جشنواره آش و نمایشگاه صنایع‌دستی زنجان ضمن تبریک هفته گردشگری اظهار داشت: ۲ آیین استان زنجان توسط میراث‌فرهنگی در تقویم رویدادهای ملی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها محل ملاقات اقوام و حتی کشورها، ادیان، مذاهب، زبان‌ها و لهجه‌ها است، گفت: امروز کلکسیونی از زیبایی‌ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین را در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان شاهد هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه از امروز دو رویداد در استان آغاز شد، گفت: امسال ۹ شهر و یک روستای جهانی در نمایشگاه صنایع‌دستی شرکت دارند.

صفوی بیان کرد: در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی به متقاضیان ارائه شد و امسال ۹۲.۵ میلیارد تومان جذب تسهیلات انجام گرفته است.

علی‌رضا فیروفر شهردار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مردم استان زنجان در برگزاری جشنواره‌های مختلف موقعیت‌شناس هستند، گفت: شهر زنجان در شرایط سال گذشته که عده‌ای نا آگاه برخی نا‌آرامی‌ها را سبب شدند، جشنواره ملی آش را در اوج آرامش برگزار کرد و امسال نیز بلافاصله جشن‌های ربیع آغاز شده است.

وی افزود: در پروژه فاخر سبزه‌میدان برنامه نشاط ربیع برگزار شد و در روز‌های پیش رو نیز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده و این امور به همت بالا و شعور همشهریان که به موقع پای برنامه‌ها هستند، برگزار می‌شود.

شهردار زنجان گفت: مردم نجان برنامه‌ها را با فرهنگ اصیل زنجانی، ایرانی و اسلامی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر