logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۲۴۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
غرفه‌های رایگان به شرکت کنندگان در جشنوار آش و صنایع دستی اختصاص داده می‌شود؛

سنگ تمام میراث فرهنگی زنجان در استقبال از شرکت‌کنندگان در جشنواره آش

سنگ-تمام-میراث-فرهنگی-زنجان-در-استقبال-از-شرکت‌کنندگان-در-جشنواره-آش
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: غرفه آش و صنایع دستی ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان در جشنواره قرار خواهد گرفت و حتی اسکان این افراد نیز رایگان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سید سعید صفوی امروز ۲۹ شهریورماه در نشست خبری مشترکی که با شهرداری زنجان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در زنجان، شهر را تبدیل به شهر جشنواره‌ها کرده است به طوری که جشنواره آش به عنوان بزرگترین رویداد شهر در تقویم رویداد‌های کشور ثبت شده است‌. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه سه رویداد زنجان در تقویم رویدادها به ثبت رسیده است، افزود: از جمله جشنواره آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی و جشنواره بین‌المللی غذای اکو که به ثبت ملی رسیده و ۵ پروانه نیز آماده است تا در شورای ملی ثبت شود اما در عمل شهر زنجان به عنوان شهر رویدادهای ملی و جشنواره‌ها شناخته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از گردهمایی‌ها همانند یوم‌العباس و یوم‌الزینب به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شده است، گفت: اخیرا کاروانسراها نیز به ثبت جهانی رسیده است اما متاسفانه کاروان‌ سراهای زنجان در این زنجیره معرفی نشده بود ولی پیگیر الحاق هستیم. 

وی در خصوص چرایی برگزاری جشنواره آش در مهر ماه نیز بیان کرد: ماه محرم و ماه سفر به اتمام رسیده به همین دلیل اوایل مهرماه برای این رویداد انتخاب شد و امیدواریم در سال‌های بعد در فصل تابستان این رویداد برگزار شود. 

صفوی با اشاره به اینکه این رویداد ملی یک رویداد شهرستانی نیز دارد، گفت: رویداد شهرستانی نیز فردا ۳۰ شهریورماه با حضور ۲۰۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد. به طوری که صبح و بعد از ظهر در ۴ گروه داوری انجام و نهایتا ۱۰ نفر به رویدا ملی راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۱۴ استان برای شرکت در جشنواره آش اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: با این وجود تا ۱۷ استان امکان شرکت وجود دارد و بیشتر از این امکان ارائه خدمات نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ استان هرکدام ۵ هنرمند صنایع دستی معرفی خواهند کرد، گفت: از ۷ تا ۱۱ مهرماه هفدهمین نمایشکاه صنایع دستی همزمان با جشنواره آش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفاوت جشنواره صنایع دستی امسال با سال‌های گذشته در این است که علاوه بر ۳۰ استان، شهرها و روستاهای جهانی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، افزود: ۹ شهر و یک روستای جهانی صنایع دستی آثار خود را عرضه خواهند کرد. 

صفوی با بیان اینکه تفاوت دیگر این رویداد این است که همزمان سوغات و خوراک‌های استان‌های شرکت کننده نیز عرضه خواهد شد، گفت: سال گذشته تاکید مقامات این بود که این دو رویدا اقتصادی برگزار شود و امسال این امر از طریق مجری بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون شک؛ ورود شورای شهر و شهرداری به این عرصه لازم و ضروری است گفت: در این راستا از شهرداری درخواست شده تا همچون سال گذشته مجموعه میراث فرهنگی را همراهی نمایند و امیدواریم شاهد برگزاری هر چه بهتر این دو رویداد بزرگ در شهر زنجان باشیم که می‌تواند مبنای جذب گردشگران از سایر استان‌ها در نمایگاه کاسپین باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه در پاسخ به سوالی اذعان کرد: غرفه آش و صنایع دستی ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده خواهد شد و حتی برای کسانی که از استان‌های دیگر در جشنواره شرکت کرده‌اند، اسکان رایگان داده خواهد شد‌.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : احمدی ] [ ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ ]
سلام خداقوت بہ ھمشھریان عزیزخواھشاھمہ ی عزیزان وھمشھریان ازاین جشنوارہ دیدن کنن درپناہ حق
فرم ارسال نظر