logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۲۵۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

میراث‌فرهنگی آماده ثبت رویدادهای زنجان در سطح بین‌المللی است

میراث‌فرهنگی-آماده-ثبت-رویدادهای-زنجان-در-سطح-بین‌المللی-است
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه میراث‌فرهنگی برای رویدادهای زنجان، ثبت بین‌المللی آن‌ها در صورت تحقق شروط است‌.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»علی اصغر شالبافیان شامگاه امروز ۷ مهرماه در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان زنجان ضمن تبریک هفته گردشگری، اظهار داشت: جوهره رویداد‌های زنجان مهیمان‌نوازی مردم است و شعار زنجان میزبان مهربان به درستی انتخاب شده و شاید استان زنجان را بتوان در صدر استان‌هایی قرار داد که رویداد‌های مختلفی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: استان زنجان در ایام سفر کمترین میزان نارضایتمندی را از مسافران دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در حوزه گردشگری اقدامات خوبی خصوصا در دو سال اخیر در استان انجام شده است، گفت: این امر ریشه در همدلی بین مسئولان است و نمود آن را مردم می‌بینند.

شالبافیان با بیان اینکه با اضافه شدن پروژه سبزه میدان و تاسیسات گردشگری به شهر زنجان بطور کامل یک محور گردشگری با استانداردهای بین‌المللی ایجاد خواهد شد، گفت: برای اینکه سهم مسافران بین المللی به این استان زیاد شود باید اقداماتی انجام گیرد.

وی با اشاره اینکه استان زنجان ظرفیت‌های برجسته در حوزه آثار تاریخی، طبیعی و شخصیت‌های فرهنگی و علمی دارد، گفت: برای مفاخر علمی و فرهنگی زنجان، می‌توان رویدادهای مختلفی ثبت کرد.

وی گفت: برای میهمان نوازی، جاذبه‌های تاریخی فرهنگی، کشاورزی و غیره می‌توان رویداد برگزار کرد اما این امر نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌ها است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه این استان از جمله استان‌های است که در طول ۲ سال گذشته بیشترین توجه شورای برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری را دریافت کرده است، گفت: برنامه میراث فرهنگی برای رویدادهای زنجان، ثبت بین‌المللی آن‌ها است و در صورت تحقق شروط آمادگی ثبت رویدادهای در سطح بین‌المللی وجود دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر