logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۲۲۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبر داد:

اختصاص ۴۰ غرفه برای پخت آش ایرانی در زنجان

اختصاص-۴۰-غرفه-برای-پخت-آش-ایرانی-در-زنجان
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ۴۰ غرفه برای پخت آش ایرانی در زنجان اختصاص یافت که ۳۰ غرفه مختص استان‌های دیگر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» داود آبیان شامگاه ۲۰ شهریورماه در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اظهار داشت: زنجان به عنوان میزبان مهربان برای ایران و جهانیان شناخته شده است و با برگزاری اجتماع شورانگیز عزاداری‌ها در دهه اول محرم و اربعین از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است زنجان در تاریخ ۷ تا ۱۱ مهرماه شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۴۰ غرفه برای سالن آش در نظر گرفته شده است که ۳۰ غرفه به استان‌های دیگر تعلق خواهد گرفت و ۱۰ غرفه برای شرکت‌کنندگان زنجانی در نظر گرفته شده است که با توجه به تعداد بالای درخواست‌کنندگان پیش رویداد آش در زنجان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تا به امروز ۸۰ گروه در پیش‌رویداد برگزاری مسابقه آش برای زنجانی‌ها شرکت کرده‌اند که تا ۲۵ شهریورماه این ثبت‌نام ادامه خواهد داشت و در هفته پایانی شهریورماه این پیش رویداد برگزار خواهد شد تا ۱۰ گروه تعیین شوند. هیئت داوران جشنواره، بهترین آش را از نظر کیفیت، طعم و نیز مقبولیت عموم هموطنان انتخاب خواهند کرد.

وی اذعان کرد: در این دوره رئیس جشنواره شهردار زنجان هستند و جلسات مشترکی به طور منظم در حال برگزاری است. در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، رویدادهای مختلف فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

آبیان با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی که در کنار این جشنواره برپا است می‌تواند زیرساخت‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی را به خوبی معرفی کنند گفت: مردم سراسر کشور هم با استان بیشتر آشنا شوند. برای این رویداد باید برگزاری تورهای گردشگری، راه‌اندازی اتوبوس و قطار گردشگری را برنامه‌ریزی کنیم. برای برگزاری این جشنواره و نمایشگاه از همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی درخواست داریم که با اداره‌کل میراث‌فرهنگی همراهی کنند.

وی اذعان کرد: ما جشنواره‌ها را به سمتی می‌بریم که مردم برگزارکننده آن‌ها باشند و منفعت اقتصادی را برای آن‌ها داشته باشد. غرفه‌های آش در سالن شماره یک با ابعاد ۱۶ متری، غرفه‌های صنایع‌دستی در سالن شماره دو با ابعاد ۴۰ متری و شب‌های فرهنگی در سالن شماره سه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر