logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۲۵۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد:

بدهی ۱۹۰ میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب کشور به استان زنجان

بدهی-۱۹۰-میلیارد-تومانی-شرکت-آب-و-فاضلاب-کشور-به-استان-زنجان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه از گذشته در حدود ۱۹۰ میلیارد تومان به استان زنجان بدهی داریم، گفت: سعی می‌کنیم بدهی را تسویه کنیم و برای ادامه پروژه‌ها نیز به همین میزان مبلغ دیگر در نظر بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اتابک جعفری امروز ۶ مهرماه در سفر یک روزه خود به استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در کل کشور تغییر اقلیم رخ داده و میزان بارش‌ها به صورت حاد در برخی نقاط تحت تاثیر قرار گرفته؛ استان زنجان و شهر زنجان نیز جزو استان‌هایی بود که شدیدا تحت تاثیر تغییر اقیلم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سد‌های اطراف شهر زنجان که تامین کننده آب شرب بودند تحت‌الشعاع قرار گرفته و کم‌کم به سمت اتمام می‌رفت اما با برنامه‌ریزی مناسب و تعریف پروژه‌های اضطراری در موعد مقرر ۱۷ حلقه چاه حفر و وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: علی‌رغم وجود مشکل در کمبود آب‌های سطحی اما مشکلات به خوبی مرتفع شد و با اضافه کردن آب زیرزمینی مانع از اتمام آب سد‌ها شدند.

وی اذعان کرد: امسال بارندگی‌ها مناسب است و همکاران در تمام شهرها برای گذر از پیک تابستان پروژه‌های اضطراری تعریف کرده بودند.

جعفری اشاره کرد: در تابستان قطعی برنامه‌ریزی شده آب رخ نداد.

وی بیان کرد: پروژه‌های مختلفی در سطح شهر زنجان تعریف شده است که با تزریق اعتبار کمک به پیشرفت آن‌ها خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از شروع دولت سیزدهم و با آغاز جهاد آبرسانی ۲۱۰ روستا در استان آبرسانی شده اذعان کرد: این اقدام کافی نیست و مقرر شده تا ۵۰ روستای دیگر نیز آبرسانی شوند.

وی بیان کرد: تا انتهای دولت ۳۰۰ روستای دیگر نیز در برنامه بهره‌برداری وجود دارد که با این اقدام تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب بهداشتی و گوارا بهره‌مند می‌شوند.

جعفری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: یکی از مشکلات؛ کمبود سرانه اجرای شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است. اما با ظرفیت قانونی، حمایت‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، حدود ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز تصفیه فاضلاب زنجان آماده بهره‌برداری با ارزش ریالی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که در سفر آینده هیئت دولت به استان به افتتاح خواهد رسید. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه‌ها در سطح کشور در چند حوزه تعریف می‌شوند، ردیفی به نام تنش وجود دارد که سالانه ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود تا پروژه‌های کوچک، تنش‌های کوتاه مدت را برطرف کند.

جعفری ادامه داد: در سطح کشور‌ برخی پروژه‌ها به صورت ویژه تعریف شده‌اند تا به صورت میان مدت و بلند مدت مشکلات را مرتفع کنند با این حال پروژه‌های استراتژیک دیگری نیز در کشور در نظر گرفته شده تا حداقل فشار را به سفره‌های آب زیرزمینی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از گذشته بدهی جدی به استان زنجان در حدود ۱۹۰ میلیارد تومان داشتیم، بیان کرد: سعی می‌کنیم بدهی را تسویه کنیم و برای ادامه پروژه‌ها نیز همین میزان مبلغ را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر