logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۲۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

رئیسی عازم نیویورک شد

رئیسی-عازم-نیویورک-شد
رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک گفت: قدرت و امپراطوری رسانه‌ای دشمن نمی‌خواهد حرف ایران در جهان شنیده شود و بنده به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه پیش از عزیمت به نیویورک، طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد تهران بیان کرد: یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران تعامل با کشورهای جهان و سازمانهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان ملل است و همواره انتظار ما از این سازمان این بوده که نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه، صلح، عدالت و امنیت جهانی داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: تصمیمات سازمان ملل می‌بایست به دور از هرگونه تبعیض و تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ باشد و آنچه اقتضای حق و عدالت است، شکل بگیرد و این انتظار همه ملت‌هاست. حضور ایران در مجمع عمومی سالانه برای بیان دیدگاه‌های کشورمان است.

رئیسی عنوان کرد: نگاه ایران به دنیا نگاه جهان عاری از فقر، عاری از سلاح‌های کشتارجمعی و عاری از تبعیض است و نگاه ما در جهت جلوگیری از آفات طبیعی و آنچه به‌دست قدرت‌های بزرگ ایجاد می‌شود، خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: قدرت و امپراطوری رسانه‌ای دشمن نمی‌خواهد حرف ایران در جهان شنیده شود و بنده به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیگر برنامه‌های سفر خود اظهار داشت: اقدام دیگر که در این سفر انجام خواهد شد، دیدارهای دوجانبه است و این فرصتی مغتنم است تا بتوانیم برای تحکیم روابط‌مان با کشورها استفاده کنیم. هم‌چنین با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و با سیاستمداران نشست داریم و با ایرانیان مقیم نیز ملاقات خواهیم کرد تا از مشکلات و نظرات آن‌ها آگاه شده و ارتباط‌شان با کشور بیشتر حفظ شود.

رئیسی گفت: این سفر در جهت انجام مأموریتی که ملت ایران به‌عهده ما گذاشته موثر باشد و بتوانیم به معنویات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر